افکارنیوز

: مسئولین حیات وحش روز چهارشنبه پس از یک کمین پنج ساعته در نزدیکی یک ناحیه‌ی پر درخت در جنوب سنت پترزبورگ موفق شدند تا بالاخره این میمون را به دام بیاندازند.

بریل مارتین، سخنگوی کمیسیون شیلات و حیات‌وحش فلوریدا در این رابطه گفت: " ما پنج ساعت در محل پنهان شدیم و منتظر ماندیم تا سر و کله‌ی میمون پیدا شود. "

به غیر از مارتین، ورنون یایتس که یک تله‌گذار است و یک دامپزشک هم در جریان به دام انداختن این میمون حضور داشتند.

این سه‌ نفر پس از شلیک یک دارت بیهوش‌کننده به میمون بی‌نوا منتظر شدند تا دارو اثر کند ولی میمون باز هم فرار را بر قرار ترجیح داد.

مارتین توضیح می‌دهد که: " وقتی که به او نزدیک شدیم تلاش کرد از دستمان فرار کند و ما مجبور شدیم تا چیزی بین پنجاه تا صدمتر او را دنبال کنیم. "

بعد از یک تعقیب و گریز مختصر در میان درختان یایتس موفق شد میمون را با استفاده از دست و چوب شکار بگیرد.

میمون سپس داخل یک قفس به مطب دامپزشک منتقل شد تا از نظر سلامتی مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد.

دلیل شهرت این میمون بازیگوش این است که وی از سال ۲۰۰۹ تاکنون بارها موفق شده مسئولان حیاط وحش را فریب دهد. ماجراهای تعقیب و جستجو برای یافتن این میمون مورد علاقه‌ی رسانه‌های محلی و سراسری آمریکا هم قرار گرفته بود.

این میمون سال گذشته در ناحیه‌ی پردرختی در جنوب سنت‌پترزبورگ ساکن شده بود و جالب اینکه اهالی آن منطقه ضمن اینکه با موز از او پذیرایی می‌کردند حاضر به لو دادن محل زندگیش به مسئولین نبودند.

تلاش‌ها برای یافتن این میمون دو هفته‌ی پیش، پس از آن که یکی از اهالی را چنگ زد و گاز گرفت، شدت پذیرفت. برای دستگیری وی تله‌هایی که با موز طعمه‌گذاری شده بودند بکار گرفته شدند اما این میمون هر بار موفق می‌شد بدون اینکه به دام بیافتد موزها را بدزدد.

یایتس دربارهی این میمون میگوید : "یک جورهایی برای این میمون احترام قائلم. او میداند که نباید به سیم برق نزدیک شود و قبل از رد شدن از عرض جاده دو طرف را نگاه میکند. فکر میکنم که او یکی از باهوشترین میمونهاییست که به عمرم دیدهام