به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی «کی‌جی‌ام‌آی» گزارشی را به قلم «ادموند بلر» در خصوص موضع جهان عرب در خصوص انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از اهالی خاورمیانه بر این باورند که اوباما در اجرای قول‌های خود در خصوص بنانهادن رویکردی جدید در خصوص خاورمیانه با شکست مواجه شده است اما به هر حال وی را به میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواهان ترجیح می‌دهند.

بر اساس این گزارش، مردم خاورمیانه رامنی را به شدت به اسرائیل نزدیک می‌دانند که مشتاق به استفاده از قوای نظامی آمریکا در خاورمیانه است.

این گزارش حاکی است که در منطقه خاورمیانه، تصور نابودی نفوذ آمریکا پس از انقلاب‌های عربی تقویت شده است. در دوران اوباما بخش زیادی از خاورمیانه دچار تغییر شده است اما این تغییرات بیش از آنکه تحت تاثیر سیاست‌های ایالات متحده واقع شده باشد، در خیابان‌های عربی شکل گرفته است.

این گزارش در بخش دیگری به این نکته اشاره کرده است که رامنی از افزایش حضور ناوگان آمریکا در خاورمیانه و افزایش دوستی با اسرائیل سخن گفته است در حالی که اوباما در دوران ریاست جمهوریش از اسرائیل بازدید به عمل نیاورد.

پس از مشاهده سومین مناظره رامنی و اوباما، یک شهروند عرب در توییتر نوشت که «رامنی تفاوت چندانی با بوش ندارد.»

رامنی همچنین با بیفرهنگ دانستن فلسطینیان و در عین حال نادیده گرفتن مشکلات ناشی از اشغالگری اسرائیل، فلسطینیان را نیز خشمگین کرده است. وی همچنین از بیتالمقدس (اورشلیم) به عنوان پایتخت اسرائیل یاد کرده است.