به گزارش افکار، علیرضا لگزایی با اشاره به این نکته که این بانک کماکان رتبه نخست را از لحاظ سهم از بازار کارت های بانکی در شبکه بانکی کشور در اختیار دارد، افزود: شمار خودپردازهای این بانک نیز تا پایان ماه پنجم سال به سه هزار و ۱۵۰ دستگاه رسیده است که نشان می دهد ۱۱ درصد سهم از بازار خودپردازها و رتبه سوم نظام بانکی متعلق به بانک ملت است.
وی تعداد کارتخوان های فروشگاهی بانک ملت را هم تا پایان مردادماه بیش از ۴۴۲ هزار دستگاه ذکر کرد و ادامه داد: ۱۷.۶ درصد از سهم بازار کارتخوان ها و رتبه نخست نظام بانکی به این بانک اختصاص دارد.
به گفته وی، شمار کارتخوان های بانک ملت در روز ۲۷ مهرماه سال جاری به حدود ۴۷۵ هزار دستگاه افزایش یافته است.
معاون مدیرعامل بانک ملت در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر این نکته که در مردادماه سال جاری، بیش از ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تراکنش از سوی مردم و مشتریان روی خودپردازهای این بانک انجام شده است، ادامه داد: این تعداد تراکنش، حدود ۱۱.۴ درصد کل تراکنش های خودپردازهای شبکه بانکی در مردادماه است.
لگزایی تاکید کرد: حجم ریالی این تعداد تراکنش انجام شده، بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان این نکته که حدود ۵۰ میلیون فقره تراکنش نیز در مردادماه از طریق کارتخوان های فروشگاهی بانک ملت انجام شده که ۲۶.۳ درصد تراکنش های انجام شده در شبکه بانکی از طریق این دستگاه ها است، اضافه کرد: با انجام این تعداد تراکنش، بالغ بر ۲۴۵ هزار میلیارد ریال گردش مالی انجام شده که ۴۶.۵ درصد گردش مالی انجام شده از طریق پایانه های فروشگاهی سراسر کشور است.
عضو هیات مدیره بانک ملت به افزایش سهم از بازار تعداد کارتخوان های فروشگاهی این بانک از ۱۵.۵ درصد در اسفندماه سال گذشته به ۱۷.۶ درصد در پایان مردادماه امسال، اظهار داشت: سهم از بازار تعداد تراکنش های کارتخوان های بانک ملت از کل تراکنش های کارتخوان های نظام بانکی نیز از ۲۲.۵ درصد به ۲۶.۳ درصد رسیده است.
به گفته لگزایی، سهم از بازار مبلغ تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی بانک ملت از مبلغ تراکنش های کارتخوان های نظام بانکی هم از ۴۲ درصد در پایان سال گذشته به ۴۶.۵ درصد در پایان مردادماه سال جاری افزایش یافته که نشان دهنده اقبال بیشتر دارندگان کارت های بانکی از خدمات بانک ملت روی کارتخوان های فروشگاهی است.
معاون مدیرعامل بانک ملت در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات در مورد ویژگی های مهم کارتخوان های بانک ملت گفت: این بانک متناسب با نیازهای صاحبان کسب و کار، خدمات و محصولات بومی شده را روی کارتخوان ها برای پذیرندگان این دستگاه ها طراحی و عرضه کرده است که از جمله این خدمات می توان به واریز آنی وجه، انتقال وجه از حساب متعلق به کارتخوان پذیرنده به سایر حساب های بانک ملت، قابلیت اتصال رایانه به کارتخوان برای کسب و کارهایی که سیستم های اداری رایانه ای دارند، اتصال کارت بانکی به کارت هوشمند سوخت و شارژ کیف پول کارت سوخت، کیفیت و پشتیبانی تمام عیار در سراسر کشور و سرعت بالای انجام تراکنش از طریق این دستگاه ها اشاره کرد.
وی با تاکید بر این نکته که سرعت تراکنش کارتخوان های فروشگاهی بانک ملت به دلیل سرمایه گذاری هایی که بانک روی زیرساخت های مخابراتی این دستگاه ها انجام داده غیرقابل رقابت است، تصریح کرد: نقطه قوت و تمایز بانک ملت نسبت به سایر بانک ها، وجود شرکت psp متولی کارتخوان های فروشگاهی ۱۰۰ درصد متعلق به این بانک است که با رویکرد نوآوری و استفاده از ابتکارات مبتنی بر فناوری های روز دنیا، به طور مستمر نسبت به روزآمدکردن و بهینه سازی سوییچ پرداخت الکترونیک بانک اقدام می کند.
وی خاطرنشان کرد: سوییچ پرداخت الکترونیک بانک ملت، دارایی و سرمایه گران قیمتی است که با تدبیر بانک از سوی شرکت های انفورماتیکی متعلق به این بانک طراحی و تولید شده و به بهره برداری رسیده است.
عضو هیات مدیره بانک ملت یادآور شد: این سوییچ، امکان وسیعی به بانک می دهد تا بر اساس شرایط بازار و مبتنی بر خواست ها و نیازهای مشتریان، محصولات و خدمات جدید را طراحی و به بازار عرضه کند.
وی دیگر نقطه قوت بانک ملت را در بخش فناوری اطلاعات، مجهز بودن به سیستم بانکداری متمرکز دانست و گفت: این سیستم قابلیت ها و ظرفیت های بسیار زیادی را برای ارائه انواع خدمات و محصولات نوین، سریع و ایمن برای بانک ایجاد می کند.