به گزارش افکارنیوزبه نقل از تابناک، هرچند تنش ها در لیبی که با کشته شدن سفیر آمریکا در این کشور همراه شد، مدتی است که فروکش کرده، اما پرونده این ماجرا در عرصه سیاسی ایالات متحده هنوز بسته نشده است. در این راستا، جمهوری خواهان در کنگره آمریکا دولت را به واسطه اطلاعاتی جدیدی که در این رابطه افشا شده، مورد حمله قرار داده اند.

متن یک ایمیل که اخیراً افشا شده حاکی از آن است که مقامات دولت اوباما تنها چند ساعت پس از وقوع حمله به کنسولگری این کشور در لیبی، از هویت واقعی حمله کنندگان آگاه شده است. بر اساس این ایمیل، یکی از گروه های وابسته به القاعده از همان ابتدا مسئولیت این واقعه را بر عهده گرفته بود.

به نوشته «واشنگتن تایمز»، همین امر، «جان مک کین»، «لیندسی گراهام» و «کلی آیوت»، سه تن از نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا را بر آن داشته تا با ارسال نامه ای به اوباما، از وی در این باره توضیح بخواهند که چرا دولت با وجود آگاهی از هویت حمله کنندگان، آن را به اعتراض ها علیه فیلم موهن به پیامبر اسلام نسبت داده است؟

در این نامه آمده: «این ایمیل ها آشکار می سازد که دولت شما ظرف مدت دو ساعت پس از حملات دریافته که این اقدامی تروریستی بوده که انصار الشریعه، یک گروه نظامی لیبیایی مرتبط با القاعده مسئولیت آن را برعهده گرفته است… این افشاگری تنها به ابهامات موجود درباره اینکه شما و دولت شما چه چیزهایی درباره این حمله می دانستید، کی از آن آگاه شدید و چرا به این شیوه با آن برخورد کردید، می افزاید».

اما فارغ از پیامدهای داخلی این افشاگری و تأثیر احتمالی آن بر مبارزات اوباما و رامنی، این امر فریبکاری دولت اوباما در موضوع حمله رخ داده در لیبی و تلاشش برای استفاده ابزاری از این موضوع علیه مسلمانان را نشان می دهد.

در حقیقت، بر اساس این افشاگری مشخص می شود دولت اوباما با وجود اینکه می دانسته حمله به کنسولگری این کشور توسط یک گروه تروریستی وابسته به القاعده و نه مسلمانان عادی صورت گرفته، آن را به اعتراضات مردم نسبت به فیلم موهن ارتباط داده و تلاش کرده اعتراض های مسلمانان را به شکلی خشونت آمیز و تهدیدکننده جلوه دهد.