محمد كشتي آراي ـ رييس اتحاديه كشوري طلا وجواهر ـ اظهار كرد: در يك هفته گذشته نوسان قيمت طلا به حداقل رسيده بود به نحوي كه در طول هفته گذشته قيمت طلا ثابت بود اما از روز پنج شنبه با اعلام كاهش غير منتظره توليدات صنعتي اروپا كه نشان از كندي رشد اقتصادي است و از طرفي كاهش عرضه سهام در آسيا و افت نرخ دلار، بار ديگر قيمت طلا در بازارهاي جهاني رو به افزايش رفت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در حالی که انتظار می‌رفت با کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری بر روی طلا مواجه باشیم اما عوامل مذکور سبب شد تا قیمت طلا در بازارهای جهانی و سرمایه‌گذاری بر روی طلا مجدد افزایش یابد.

کشتی آرای نرخ امروز هر اونس طلا را هزار و ۲۱۶ دلار ذکر کرد و گفت: در پایان وقت روز پنج‌شنبه هر اونس طلا بالای هزار و ۲۰۰ دلار بود اما امروز به نسبت هفته گذشته با ۱۰ دلار افزایش به هزار و ۲۱۶ دلار رسید.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر خاطر نشان کرد: در بازارهای داخلی هم با توجه به افزایش ۱۰ دلاری هر اونس طلا و افزایش قیمت دلار تا هزار و ۷۰ تومان، قیمت سکه که به ۲۹۹ هزار تومان کاهش یافته بود امروز با چهار هزار تومان افزایش روبه رو شد.

امروز در بازارهای داخلی هر قطعه سکه طرح جدید ۳۰۳ هزار تومان، نیم سکه ۱۵۲ هزار تومان، ربع سکه ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان، هر مثقال طلای آب شده ۱۸ عیار ۱۴۱ هزار تومان، هر مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار ۱۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۰ هزار و۷۵۰ تومان داد و ستد شد