چرا من سرما می خورم اما تو نه؟

به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر محمد مهدی اسعدی، متخصص داخلی گفت: سرماخوردگی در بعضی افراد زیاد و در بعضی دیگر به ندرت دیده می شود که سرما بخورند.

وی افزود: سرما خوردن در فصل زمستان اتفاق نمی افتد و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

وی تصریح کرد: از مهم ترین عواملی که می توان به آن اشاره کرد؛ مقاومت ژنتیکی بدن افراد است که در بعضی از افراد این مقاومت سطح بالایی دارد و دیر سرما می خورند در مقابل با افرادی که از مقاومت ژنتیکی بدنی کمی برخوردارند میزان ماده ترشحی دفاعی بدن پایین است و زودتر سرما می خورند.

وی عنوان کرد: تغذیه مناسب هم می تواند از عواملی باشد که سطح دفاعی بدن را بالا می برد مثلاً مواد غذایی که روزی ۳ لیوان حاوی ویتامین C باشد و یا مصرف زیاد یک لیوان شیر و عسل در طی دوره سرما و قدرت دفاعی بدن را بالا می برد در صورتی که رژیم غذایی نامناسب هم گرفته شود قدرت دفاعی بدن کاهش می یابد.

وی افزود: اگر درجه حرارت بدن چه در سرما و چه در گرما حفظ شود سرماخوردگی اتفاق نمی افتد یعنی تغییر ناگهانی درجه حرارت بدن چه از محیط گرم وارد محیط سرد شویم و چه از محیط سرد وارد محیط گرم شویم باعثسرما خوردگی می شود.

مثلاً در تابستان از محیط بیرون که گرم است وارد منزل زیر کولر شویم و چه در زمستان از منزل که گرم است وارد فضای سرد بیرون شویم باعث سرماخوردگی می شود.