به گزارش افکارنیوزبه نقل از حرا، " مسکن مهر بین ۳تا ۱۴ میلیون تومان گران شد. ”، " برخی پیمانکاران مسکن مهر در پرند و پردیس در اقدامی یکطرفه قیمت نهایی را افزایش داده‌اند. ”، " وزیر راه و شهرسازی: افزایش قیمت‌ها تاثیری بر قیمت نهایی مسکن مهر نداشته است”، ” اتمام کامل پروژه ملی مسکن مهر را تا پایان نیمه اول سال آینده قطعی است”، ” " پروژه های مسکن مهر تاثیری در نرخ مسکن در شهر های بزرگ نداشته است. ”

این ها مجموعه اخبار ضد و نقیضی است که از پروژه مسکن مهر، به گوش می رسد. پروژه ای که شاید بتوان گفت با شرایط موجود تنها امید خانه دار شدن زوج های جوان و قشر ضعیف و متوسط در چند سال اخیر بوده است.

اخباری که می رود رویای خانه دار شدن را همچنان دور از دسترس نگه دارد

طرحی که دولت، آن را به عنوان مهرورزی دولت به بی خانه ها معرفی کرده و وزیر مسکن و سایر اقتصادی های دولت، بارها از آن به عنوان راهی برای کنترل بازار مسکن و کاهش قیمت مسکن نام برده اند، در روزها ی آشفتگی بازار ارز و گرانی ها نه تنها نقشی در کاهش قیمت مسکن نداشته بلکه خود سوار بر بار تورم بر خلاف وعده های دولتی ها افزایش قیمت داشته تا گلایه های متقاضیان را بلند کند.

هر چند پروژهای نیمه تمام و واحد های تحویل نشده مسکن مهر، هر بار با اعتراض متقاضیان مواجه شده است اما ظاهرا این ها تنها مشکلات مسکن مهر نیست.

از تخلفات گاه و بی گاه واگذاری واحد ها و بد قولی های موقع تحویل که بگذریم، تغییرات ناگهانی در قانون تحویل مسکن مهر و حالا نیز افزایش نجومی قیمت آن متقاضیان را با مشکلات اساسی مواجه کرده است.

همین چند روز پیش بود که علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که افزایش قیمت‌ها تاثیری بر قیمت نهایی مسکن مهر نداشته و این پروژه در چارچوب قراردادهای پیشین به اتمام خواهد رسید، اما خبر ها حکایت از افزایش قیمت ۳ تا ۱۴ میلیونی مسکن مهر دارد.

از برخی پروژه‌های مسکن مهر در پرند و پردیس خبر می رسد که در اقدامی یکطرفه و علیرغم امضای قرارداد از سوی متقاضیان، مشکلاتی به وجود آورده و قیمت نهایی این پروژه‌ها از سوی برخی پیمانکاران افزایش یافته است.

اما این تمام ماجرا نیست. خبرها حاکی از این است که پروژه‌های درحال ساخت مسکن مهر نیز گران خواهند شد.

رییس کانون سراسری انبوه سازان با اعلام این خبر و با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن مهر حدود دو هفته است که در دستور کار قرار دارد، گفت: در حال مذاکره با دولت برای افزایش قیمت مسکن مهر هستیم تا قیمت به صورت کارشناسی مشخص شود.

ایرج رهبر همچنین گفت: قیمت جدید مسکن مهر با در نظر گرفتن افزایش قیمت مصالح ساختمانی و همچنین افزایش دستمزد نیروی انسانی تعیین می‌شودو فعلا میزان افزایش قیمت مسکن مهر مشخص نیست و در این رابطه مذاکرات با دولت ادامه دارد.

در هر حال اخبار رسیده حکایت از این دارد که بر اساس گفته های برخی ثبت‌نام‌ شده‌های مسکن‌مهر، تعاونی‌ها قیمت مسکن‌های مهر را ۳ تا ۱۴ میلیون تومان افزایش داده‌اند و از آنها مابه‌التفاوت قیمت جدید مسکن‌مهر را طلب می‌کنند.

از سوی دیگر، پیش از این نیز اخبار ی در خصوص برداشت دولت از پرونده‌های مسدود مسکن مهر رسانه ای شده بود.

به گزارشحرا، ماجرا اما از این قرار بود که برخی متقاضیان مسکن مهر پرند و دیگر شهرها از ماه‌ها بلکه بیش از یک سال پیش پس از تائید صلاحیت نهایی توسط دولت ثبت نام کرده بودند، پس از تعیین پروژه و امضای قرارداد، آورده خود را واریز کردند و قرارداد آنها نیز تائید نهایی شد، اما بعد از مدتی متوجه شدند که بعد از بازگشت چند ماه از واریز آورده، پرونده آنها به دلایل مختلف مسدود شده و در عین حال از حسابهای آنها برداشت شده است.

به این ترتیب ، مسکن مهر نه تنها گامی در کاهش و کنترل قیمت مسکن برنداشته بلکه عملا مشکلات متعددی برای متقاضیان ایجاد کرده است. مشکلاتی که هرگز از سوی دولتی ها پذیرفته نشده و همواره پاک کردن صورت مساله روال کار مسئولین مسکن مهر بوده است.