طرح ترور رئیس جمهورمصرخنثی شد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از شفقنا، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه عربستانی " الریاض "، سرویس های امنیتی مصر اعلام کردند که چهار گروه تروریستی را متلاشی کرده و اعضای آن را که از شهروندان مصر، تونس، لیبی و نوار " غزه " در فلسطین هستند، دستگیر کرده اند.

به گفته مسئولان امنیتی مصر، گروه تروریست مصری متلاشی شده ارتباط محکمی با گروه تروریستی دیگری داشته که چند روز پیش در شهرک " نصر " در شرق " القاهره "، پایتخت مصر متلاشی شده و یکی از اعضای آن که وابسته به گروه تروریستی " القاعده " بوده، کشته شده است.

مسئولان امنیتی مصر همچنین اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور طی عملیات پاکسازی شبه جزیره " سیناء " از وجود گروه های تندرو، پنج تن از اعضای یک گروه " سلفی جهادی " را روز جمعه هنگامی دستگیر کرده اند که در داخل چادری در دامنه یکی از کوه های نزدیک به مرز مصر با نوار " غزه " جلسه داشته و تعدادی سلاح خودکار، بمب های دست ساز و خمپاره های " آر پی جی " نیز به همراه داشته اند.

بنا بر اعلام مسئولان امنیتی مصر، اعضای چهار گروه دستگیر شده یکدیگر را نمی شناسند، اما تمامی این گروه ها دارای نقشه های یکسانی برای انجام تعدادی عمليات تروریستی و ترور شخصيت های برجسته مصری بوده اند، نقشه هایی که یکی از آنها ترور "محمد مرسی"، رئیس جمهوری اسلامگرای این کشور در روز نخست عید سعید قربان بوده است.