به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایران آباد، در حالی که ارتش سوریه سرگرم نبرد برای سرکوب شورشیان مسلح در مناطق مختلف این کشور است، گروه‌های مسلح وابسته به حماس به کمک شورشیان آمده و عملاً با ارتش این کشور در حال نبرد هستند که تاکنون ده‌ها تن از آنها کشته و زخمی شده و تعداد زیادی نیز دستگیر شده‌اند.

در همین حال ارتش سوریه که برای تمشیت امور مناطق جنوبی این کشور در اطراف شهر درعا سرگرم نبرد با گروه‌هایی از شبه‌نظامیان مسلح وابسته به القاعده و ارتش موسوم به آزاد سوریه بود، با گروهی از طرفداران جنبش فلسطینی حماس که به کمک این شورشیان آمده بودند درگیر شد که فرمانده این شورشیان در این نبرد به هلاکت رسید.

بر اساس این گزارش، حمد خلیل الخلیل از ساکنان اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر درعا به همراه تعدادی دیگر از اعضای جنبش حماس در این نبرد به هلاکت رسید.

گفته می‌شود ناسپاسی فلسطینی‌ها به خصوص جنبش حماس در تحولات سوریه چوب حراج به آبروی آنها زده است و پیش از این نیز یکی از رهبران برجسته آنها که در مسلح کردن شورشیان سوریه نقش برجسته‌ای داشت، به صورت مرموزی کشته شده است.

ايران آباد در گزارشي ديگر به صورت مشروح به نقش اين عضو بارز حماس در آموزش، مسلح کردن و انتقال پول از قطر و عربستان به شورشيان گزارش مبسوطي را منتشر خواهد کرد تا ابعاد خيانت حماس به محور مقاومت بيش از پيش مشخص شود.