به گزارش افکارنیوز، صمد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب افزود: بدیهی است که به محض این که این موضوع نهایی شود آن را به بانک مرکزی ارسال خواهند کرد و ما در پورتال ارزی لحاظ می‌کنیم و بعد از آن براساس لیست اعلامی نسبت به تامین ارز اقدام می‌کنیم.

وی درباره تغییر گروه کالایی اولویت هشتم اظهار کرد: یک بحث، بحثحاکمیتی است و در چارچوب سیاست‌های اقتصادی و با توجه به این که قرار است مرکز مبادلات ارزی کشور خانواده تولید و مواد اولیه کالاهای واسطه‌ای، سرمایه‌ای و ماشین‌آلات را پوشش دهد بنابراین گروه کالایی اولویت هشتم نیز باید در این راستا باشد. به عبارتی کالاهایی در آن باشند که در خانواده تولید قرار بگیرند.

کریمی ادامه داد: فکر می کنم این استراتژی اصلی است ما براساس آن استراتژی و خط قرمز باید حرکت کنیم.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: زمانی که این لیست نهایی شد به بانک مرکزی اعلام شده و ما کار اداری خودمان را انجام می‌دهیم نامه‌ای به بخش IT زده که این موضوع در پورتال‌مان لحاظ شود و بخشنامه‌ای هم باید به بانک‌ها ابلاغ کنیم که سه تا چهار روز زمان می‌برد.

وی همچنین درباره جلسه صادرکنندگان در رابطه با عرضه ارز خود در مرکز مبادلات ارزی گفت: توافقاتی از قبل صورت گرفته بود و سه یا چهار سناریو در نظر گرفته بودند و قرار بود که در جلسهیی که برگزار میشود بر روی یک سناریو توافق نهایی انجام شود و از بانک مرکزی هم دعوت شده بود ولی به دلیل تداخل این جلسه با جلسه دیگر در آن جلسه حضور نداشتم.