حقوق کارگران شهرداری افزایش می یابد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس: مجتبی عبداللهی امروز در مراسم بهره‌برداری از یکی از خطوط پردازش زباله در کهریزک گفت: در حال حاضر توانایی پردازش ۷۸۰۰ تن زباله را در تهران داریم.

وی با اشاره به اینکه از زباله‌ها کمپوست تولید می‌کنیم گفت: در حال حاضر کیفیت کمپوست بالا رفته و به عنوان کود استفاده می‌شود.

به گفته عبداللهی پردازش هزار تنی زباله و خرید چندین هکتار زمین، دستگاه کامپ‌کتور و خرید دستگاه تاپ‌ترن ۲۲ میلیارد تومان هزینه داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه روزانه ۷ هزار تا ۷۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود، گفت: زباله‌ها دفن نمی‌شوند و بعد از تفکیک پردازش و تبدیل به کمپوست می‌شود.

عبداللهی به تولید برق از زباله اشاره کرد و گفت: در این راستا دو کارخانه تولید برق از زباله احداثکرده‌ایم و تمام تلاشمان این است که یکی از این کارخانه‌ها تولید برق از زباله را که واقع در منطقه ۴ شهرداری تهران است ظرف ۴۵ روز آینده افتتاح و آماده بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که باعثتاخیر در اجرای این پروژه شد این بود که برخی از قطعات این کارخانه وارداتی است و مشکلات اخیر باعثشد که این قطعات دیر وارد کشور شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستگاه زباله‌سوز اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از دستگاه زباله سوز در دهه فجر آغاز می‌شود.

عبداللهی به حقوق کارگران خدمات شهری اشاره کرد و گفت: حقوق این افراد به ۹۷۰ هزار تومان افزایش یافته است که با کسر مالیات و بیمه، دریافتی این کارگران ۷۱۰ هزار تومان است.

وی از کارگران ایرانی خواست در صورت تمایل در بخش نگهداشت شهر مراجعه و مشغول به کار شوند.

به گفته عبداللهی شرایط درآمدزایی را افزایش داده‌ایم تا کارگران با میل و رغبت بیشتری در بخش نظافت و رفت و روب شهر فعالیت کنند.

وی تصریح کرد که در گذشته میزان حقوق کارگران خدمات شهری براساس پایه حقوق وزارت کار بوده که در حال حاضر آن را افزایش داده‌ایم.

وی همچنین در خصوص زباله‌های بیمارستانی گفت: طبق قانون امحای زباله‌های بیمارستانی بر عهده وزارت بهداشت است.

عبداللهی با اشاره به اینکه در بسیاری از بیمارستانها طی فرآیندی زباله‌ها بی‌خطر می‌شوند، گفت: شهرداری تهران زباله‌های بی‌خطر را جمع‌آوری می‌کند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بسیاری از زبالهها بیخطر نمیشود، گفت: در هر صورت شهرداری تهران زبالههای بیمارستانها را با ماشینهای خاصی جمعآوری میکند.