به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس: غلامرضا معصومی، صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه پدافند غیر عامل وزارت بهداشت گفت: در این نمایشگاه علاوه بر ارائه توانمندی های برخی از حوزه های وزارت بهداشت مانند حوزه بیولوژیک، دارویی و بهداشتی نخستین خودروی مجهز به امکانات کامل ارتباطی خاورمیانه نیز رونمایی می شود.

وی گفت: این خودرو در واقع یک مرکز مدیریت و هدایت عملیات بحران سیار است که به همه امکانات ارتباطی مجهز است و اگر در مکانی قرار گیرد که تمام امکانات ارتباطی مانند موبایل و تلفن قطع شود به طور مستقل می‌تواند همه انواع ارتباطات ماهواره‌ای و تلفنی را برقرار کند و اطلاع رسانی لازم را برای کمک رسانی انجام می‌دهد.

معصومی افزود: این خودرو تنها خودرو از این نوع در خاورمیانه است که تمام امکانات ارتباطی را داراست و به جز موتور و شاسی آ‌ن تمام امکانات ارتباطی آن با وجود همه محدودیتها با مشاوره استادان دانشگاه اصفهان در داخل تولید شده است.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: برای تهیه این خودروی منحصر به فرد ۱۲۰ میلیون تومان برای خرید خودرو و ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات ارتباطی آن هزینه شده است و امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت تعداد دیگری نیز از این خودروی منحصر به فرد برای استانهای مختلف کشور داشته باشیم.

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت در حوزه پدافند غیر عامل نیز گفت: پدافند غیر عامل به مجموعه‌ای از اقدامات پشگیرانه اطلاق می‌شود که برای جلوگیری از این وقوع یک حادثه و آسیب در آینده یا کاهش آسیبهای ناشی از آن انجام می‌شود.

وی گفت: بسیاری از اقدامات این حوزه ممکن است قابل انتشار و اعلام نباشد زیرا ممکن است خرابکاران با استفاده از این اطلاعات پادتن آن را اجرا کنند.

معصومی افزود: ایجاد یک نمایشگاه کوچک درباره پدافند غیر عامل در راهروهای وزارت بهداشت برای این است که کارکنان وزارت بهداشت آموزشهایی را که در این زمینه دیده مرور کنند و به اهمیت این موضوع در شرایط کنونی بیشتر توجه کنند.