۸ ماه است استقلال پولم را نداده

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس: پرویز مظلومی سرمربی پیشین استقلال، با حضور در غرفه خبرگزاری فارس، در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره دلایل افت فوتبال ملی و باشگاهی و استقبال اندک تماشاگران، گفت: بین بازی فوتبال و تماشاگران ارتباط مستقیمی وجود دارد و هر قسمت از این ارتباط دچار مشکل شود بر دیگری تأثیرگذار است. حمایت خوب تماشاگران باعثشد به ۳ امتیاز دیدار مقابل کره برسیم هرچند که عملکرد خوبی نداشتیم و از نظر فنی ضعیف بودیم.

وی افزود: مسائل زیادی در این موضوع دخیل است اما دلال‌بازی در فوتبال ما ریشه دوانده است. مربیانی که در فوتبال سابقه زیادی دارند و حالا باید دوران بازنشستگی خود را سپری کنند، روی نیمکت تیم‌ها می‌نشینند و مربیان جوان و سازنده بیرون ماندند. مردم زمانی که مشکلات و اختلافات را می‌بینند و ناراحت می‌شوند از فوتبال دوری می‌کنند.

سرمربی سابق استقلال درباره تقابل باشگاه‌ها و تیم ملی و انتقاد نسبت به تعطیلی مکرر لیگ و حذف جام حذفی، گفت: من هم به این موضوع معتقدم هدف فدراسیون صعود به جام جهانی است. اما آیا چنین تصمیماتی در سایر کشورها هم گرفته می‌شود؟ صعود به جام جهانی مهم است اما فوتبال باشگاهی مهم‌تر است. در شروع لیگ هرچند روز یکبار مسابقات را تعطیل می‌کردند و این هم کیفیت بازی تیم ملی.

مظلومی تصریح کرد: مسابقات باشگاهی باید ادامه داشته باشد و در کنار آن هم تیم ملی کار کند. با این روش موفق‌تر خواهیم بود. باید دیدگاه‌مان را تغییر دهیم و بپذیریم با این راه اشتباه باشگاه‌ها لطمه می‌خورند. بازیکنان ملی از دل باشگاه‌ها بیرون می‌آیند متاسفانه هر زمان که صحبت می‌کنیم، موضع می‌گیرند. با وزیر ورزش و جوانان هم قبل از بازی با کره صحبت کردیم که البته مقداری تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: با این شرایط اگر به جام جهانی هم صعود کنیم به مرحله بعد راه نخواهیم یافت. خودمان را فریب ندهیم. تیم خوبی داریم اما در یک و نیم سال گذشته چیزی ندیده‌ایم. در دو دیداری که مقابل کره و ازبکستان پیروز شدیم آمار نشان می‌دهد خیلی ضعیف‌تر از حریفان بودیم.

مظلومی با اشاره به روند کند خصوصی‌سازی در باشگاه‌های کشور، گفت: باشگاه‌ها با این راهی که می‌روند روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند، خصوصی‌سازی باید روند سریع‌تری به خود بگیرد.

مظلومی در پاسخ به این سؤال که در مدت زمانی که در استقلال حضور داشت، چه مشکلاتی بیش از سایر مشکلات آزاردهنده بود، اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل در تیم‌های بزرگی مانند استقلال و پرسپولیس، حاشیه‌ها است. البته در کنار آن هم مشکلات مالی که همچنان وجود دارد، تیم را اذیت می‌کند. تمام تلاشمان کنترل حاشیه‌ها بود که باز هم به طور کامل نتوانستیم و لطمه زیادی خوردیم. از طرفی مشکلات مدیریتی و اختلافات بین مدیرعامل و هیئت مدیره لطمه بزرگی به ما زد و حتی قهرمانی را از ما گرفت. مصاحبه‌های حاشیه‌ای تیم را تضعیف کرد و یک دلی و صمیمیت را در تیم از بین برد.

وی درباره نقش رسانه‌ها، گفت: همه رسانه‌ها که با ما نبودند، برخی استقلال را دوست نداشتند و بعضی پرویز مظلومی را به همین دلیل جوّ را متشنج می‌کردند.

سرمربی سابق استقلال تصریح کرد: درحالی که در آن زمان بهترین خط حمله لیگ را داشتیم و گل‌های زیادی می‌زدیم، اما به ما می‌گفتند ترسو بازی می‌کنید درحالی که حالا استقلال در ۱۲ هفته تنها ۷،۶ گل زده است، نمی‌دانم چرا آن زمان چنین القابی به تیم من می‌دادند و فشار روحی و روانی را روی بازیکنان افزایش می‌دادند.

مظلومی در پاسخ به این سؤال که با وجود پیروزی در ۴ دربی باز هم استحکام لازم را روی نیمکت استقلال نداشت، گفت: نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم و بگویم چه دست‌هایی در کار بود، شرایط به گونه‌ای فراهم شد که ما دیگر در استقلال نباشیم.

در این قسمت از گفت‌وگوی خبرگزاری فارس، با پرویز مظلومی حاضران در غرفه این خبرگزاری سؤالات خود را از سرمربی سابق استقلال پرسیدند.

وی درباره اینکه چرا نتوانست در سال‌هایی که در استقلال حضور داشت، حواشی این تیم را کنترل کند، گفت: این موضوع نیاز به یک کار گروهی دارد و تنها مربی نمی‌تواند کنترل حواشی را انجام دهد. وقتی بازیکن بزرگی که من از تیم کنار می‌گذارم نه تنها جریمه نمی‌شود، بلکه پاداش هم می‌گیرد، خودتان ببینید کجای کار ایراد دارد، تا جایی که در توان ما بود با حاشیه‌ها مقابله کردیم و آرامش نسبی در تیم حاکم بود. اما به طور کامل نتوانستیم حواشی را خنثی کنیم.

وی درباره حاشیه‌هایی که مجتبی جباری در زمان مربیگری او در استقلال بوجود آورد، گفت: موضوع جباری از دست من خارج شده بود، البته جباری بهترین دوران فوتبالش را سال گذشته همراه من در استقلال پشت سر گذاشت.

مظلومی درباره مشکلات مالی که این روزها آبی‌پوشان پایتخت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و اینکه آیا در زمان او هم چنین مشکلاتی وجود داشت، گفت: ‌ این موضوع آن زمان هم مطرح بود، اما در بوق و کرنا نمی‌کردیم، هنوز بابت سال دوم حضورم در استقلال طلب دارم و ۸ ماه از موعد چکی که دریافت کرده‌ام گذشته است اما به خاطر استقلال حرفی نمی‌زنم. اینکه بازیکنان اعتصاب می‌کنند و تمرین نمی‌کنند، راه‌حل مناسبی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند.

مظلومی در خصوص رفتن فرهاد مجیدی در نیم فصل دوم فصل پیش از استقلال گفت: زمانی که مجیدی رفت، ۹ امتیاز از بقیه تیم‌ها بیشتر داشتیم، اما نمی‌دانم در نیم فصل چه اتفاقاتی افتاد، هنوز هم متعجبم.

وی در پاسخ به این سؤال که بارها با پرسپولیس بازی کرده است و در ۴ دربی مقابل این تیم به پیروزی رسیده است، در این روزها شرایط قرمزپوشان را چگونه می‌بیند، گفت: تا زمانی که حاشیه‌ها اطراف این تیم وجود داشته باشد و کنترل نشود، همین است. پرسپولیس بازیکنان بزرگی دارد و من هم به عنوان یک استقلالی برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم آرامش هرچه زودتر به آنها برگردد.

مظلومی درباره خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال، گفت: مجیدی با توجه به دلخوری که من به خاطر فصل پیش از او داشتم، ابتدای فصل جاری با من صحبت کرد و دوست داشت بازیاش را در استقلال تمام کند، اما شرایط مهیا نشد و ترجیح داد با وجود اینکه از تیمهای دیگر هم پیشنهاد داشت، از فوتبال خداحافظی کند، درحالی که دوست داشت در استقلال این کار را انجام دهد.