به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، روزنامه القدس العربی گزارش داد: مصر با درخواست اسرائیل برای بهبود روابط میان طرفین مخالفت کرده است.

روزنامه معاریو به نقل از یک دیپلمات خارجی آگاه به روابط مصر - اسرائیل آورده است: روابط میان طرفین در حال رکود است.

این روزنامه می افزاید: اوضاع سیاسی در مصر بسیار حساس است و مصری ها با تغییر یا بهبود روابط آنگونه که در دوران مبارک وجود داشت یا بیشتر از آن مخالفند.

معاریو بیان کرد: اسرائیلی ها پس از انتخاب محمد مرسی به عنوان رئیس جمهوری مصر امیدوار شدند که مصر با بهبود روابط با آنها موافقت کند، اما قاهره درخواست اسرائیل را رد کرده است.

این روزنامه می افزاید: اسرائیل خواهان توسعه همکاریها با مصر و بالا بردن رایزنی ها در سطح وزیران میان ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل با عبد الفتاح السیسی همتای مصری اش است و وزارت خارجه اسرائیل نیز خواهان برقراری روابط با وزارت خارجه مصر در سطح مدیران است.

معاریو بیان کرد: رافی باراک مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یکماه قبل درخواست دیدار از قاهره و دیدار با همتای مصری اش را کرده بود، اما طرف مصری از تعیین موعد دیدار خودداری کرده است.

این روزنامه صهیونیستی می افزاید: وزیر دفاع مصر بارها تماس تلفنی از دفتر وزارت دفاع اسرائیل را جواب نداده و طرف مصری با دیدار هیئت عالی رتبه از اسرائیل را به دلیل حساسیت بالای موجود روابط طرفین لغو کرده است.

در ادامه روزنامه القدس العربی می نویسد: بحث حساسیت روابط میان اسرائیل و مصر پس از طرح زمزمه ها برای اصلاح توافقنامه صلح کمپ دیوید و فراهم آوردن زمینه برای ورود نیروهای مصری به صحرای سینا صورت می گیرد.