به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، ساعت ۲۱ دوم دی ماه سال گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع مصدومیت منجر به فوت در بیمارستان شهید چمران به کلانتری ۱۶۲ فشم اعلام شد.

در بررسی ها مشخص شد فردی به هویت اسماعیل. ق ۲۷ ساله بر اثر اصابت ضربات چاقو به شکم مصدوم، با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت شدت ضربات وارده به ناحیه پهلو و شکم فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه لواسانات، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با ارجاع پرونده به اداره دهم، کاراگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول در زمان انتقال به بیمارستان، هویت قاتل را به یکی از اهالی منطقه بود اعلام کرده است.

در تحقیقات از این شخص، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: من به عنوان کارگر ساختمانی در یک ساختمان در منطقه فشم مشغول به کار هستم. حدود ساعت ۲۰:۳۰ روز حادثه پس از خرید نان در حال بازگشت به ساختمان بودم که ناگهان متوجه شدم که فردی به صورت نیمه جان در کنار خیابان افتاده و با دیدن من درخواست کمک دارد. بلافاصله خودم را به او رسانده و متوجه شدم که او چاقو خورده است. برای انتقال این شخص به بیمارستان، در حال تماس با اورژانس بودم که قبل از بیهوش شدن و با صدایی بسیار ضعیف گفت: اشرف مرا با چاقو زده و پس از آن بیهوش شد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با مراجعه به خانواده مقتول اطلاع پیدا کردند که مقتول به همراه برادرش، چندی پیش و هر یک به صورت جداگانه مبالغی را به یکی از پسرعموهای خود به نام اشرف قرض داده و او نیز اظهار داشته که این پول را برای خانواده اش در شهرستان ارسال کرده اما پس از گذشت مدت کوتاهی و مشخص شدن کذب بودن ادعای اشرف در خصوص ارسال پول برای پدر و مادرش، هر دو بردار طلب خود را از اشرف درخواست کردند اما به واسطه اعتیاد وی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه، هر بار که آنها برای دریافت پول اقدام می کردند او به بهانه های مختلف از پرداخت طلب آنها خودداری کرده بود.

با شناسایی هویت اشرف، کارآگاهان با مراجعه به محل کار و سکونت اشرف در یک ساختمان در حال ساخت اطلاع پیدا کردند که وی از همان تاریخ وقوع جنایت متواری شده است. بلافاصله محل سکونت وی در شرق کشور شناسایی، در ادامه تحقیقات مشخص شد که اشرف به محل سکونت خانواده خود نیز مراجعه نکرده است.

با توجه به متواری بودن متهم و در شرایطی که در مراحل اولیه تحقیقات هیچگونه اطلاعات قابل بهره برداری برای دستگیری متهم وجود نداشت، کارآگاهان اداره دهم تحقیقات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم را در دستور کار خود قرار داده و موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در شهرستان میناب شدند.

بلافاصله هماهنگی های لازم با منطقه انتظامی شهرستان میناب انجام و سرانجام متهم در ساعت یک بامداد ۲۶ مهرماه دستگیر شد.

در شرایطی که متهم در زمان دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده بود، با انتقال متهم به اداره دهم و آغاز تحقیقات تخصصی، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: من و اسماعیل با یکدیگر بسیار صمیمی بوده و حتی خودمان را در حد برادر می دانستیم اما پس از بدهی ۴ میلیون تومانی من به اسماعیل و پس ندادن آن به تدریج میان ما فاصله ایجاد شد.

پس از مدتی این فاصله تبدیل به درگیری شد تا اینکه در شب حادثه اسماعیل با مراجعه به من، در حالیکه موضوع طلب خود را مطرح کرده بود، مدعی طلب برادرش نیز شد که به او گفتم هیچگونه بدهی به برادرش ندارم و همین موضوع بهانه شروع درگیری ما دو نفر شد.

در یک لحظه، با چاقوی ضامن داری که در جیب داشتم، چندین ضربه به اسماعیل زده و بلافاصله از محل متواری شدم. پس از فرار، مدت دو ماه به صورت مخفیانه در جنگل لویزان زندگی کرده و پس از آن به شهرستان میناب رفتم و طی این مدت به صورت ناشناس و به عنوان کارگر ساده مشغول به کار شدم و به هیچ عنوان تصور نمی کردم که پلیس موفق به شناسایی و دستگیری ام شود.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، دستور بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.