به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا قیمت سایپا ۱۱۱ به حدود ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید البته این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان است.

قیمت سایپا SL ۱۳۱ نیز در حالی به حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و SX ۱۳۱ نیز به حدود ۱۳ میلیون تومان رسید که قیمت رسمی SL ۱۳۱ معادل ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و SX ۱۳۱ نیز ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

تیبا نیز در حالی به قیمت حدود ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که قیمت رسمی این خودرو ۱۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان است. قیمت تندر۹۰ مدل E۲ پارس خودرو نیز در حالی به حدود ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت که قیمت رسمی این خودرو ۲۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

مگان ۲۰۰۰ اتومات نیز به قیمت حدود ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو ۴۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.

قیمت ماکسیما نیز در حالی به حدود ۹۲ میلیون تومان رسید که قیمت رسمی این خودرو ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. برخی نمایندگی‌های فروش نیز در حالی قیمت تیانا فول را بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اعلام می‌کردند که قیمت رسمی این خودرو حدود ۸۰ میلیون تومان است.

در این هفته در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو ۲۰۶ در نمایندگی‌های فروش موجود نبود. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز در مدل V۹ آن به قیمت حدود ۴۲ میلیون تومان و مدل V۸ نیز حدود ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد. این در حالی است که قیمت رسمی مدل V۹ حدود ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و مدل V۸نیز ۲۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان تعیین شده است.

اما تندر ۹۰ ایران خودرو نیز در مدل E۱ آن به قیمت حدود ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مدل E۲ نیز ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید. این در حالی است که قیمت رسمی تندر ۹۰ E۱ ایران خودرو معادل ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و مدل E۲ نیز ۲۱ میلیون تومان تعیین شده است.

قیمت پژو ۴۰۵ نیز به حدود ۲۰ میلیون تومان رسید. البته قیمت مصوب این خودرو ۱۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان تعیین شده است. در این میان اما پژو پارس سال با کاهش قیمت جزئی مواجه و قیمت‌ آن به حدود ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت. البته قیمت رسمی این خودرو حدود ۲۳ میلیون تومان است.

سمند EF۷ نیز در حالی به قیمت حدود ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد که قیمت رسمی آن حدود ۲۱ میلیون تومان است.

باید توجه کرد که قیمتهای یاد شده نسبی بوده و با توجه به عدم عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعفهای نظارتی، این قیمتها با درصدی از نوسان و تفاوت در نمایندگیهای فروش مختلف همراه است.