به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، آمار قربانیان طوفان سندی با تایید مرگ چهار نفر دیگر در ایالت پنسلوانیا و دو نفر در شهر نیویورک به ۱۰۹ نفر افزایش یافت و مایکل بلومبرگ فرماندار نیویورک درباره احتمال افزایش مجدد آمار هشدار داد.

شمار تلفات قربانیان در شهر نیویورک به ۴۱ نفر رسید که نیمی از آنها در جزیره استاتن جان خود را از دست دادند و بلومبرگ گفت که در بین قربانیان دو برادر وجود دارد که طوفان آنها را از آغوش مادرشان ربوده است.

بلومبگر درباره احتمال افزایش آمار قربانیان با ادامه عملیات جستجو و امداد رسانی هشدار داد.

ایالت نیوجرسی بعد از شهر نیویورک دومین زیان دیده بوده است به گونه ای ۲۲ نفر در آن جان خود را از دست داده اند و در رتبه های بعدی نیز پنسلوانیا با ۱۲ کشته، مریلند با ۱۱ کشته، باقی مناطق ایالت نیویورک هشت کشته، ویرجینیای غربی شش کشته، کنتیکت چهار کشته، ویرجینیا شش کشته و کارولینای شمالی ۲ کشته و پورتوریکو یک کشته قرار دارد.

برپایه این گزارش، ۶۹ نفر نیز در حوزه کارائیب از جمله ۵۴ نفر هائیتی و ۱۱ نفر در کوبا جان خود را براثر طوفان از دست داده اند.

مسئولان نیویورک زیان های طوفان در این ایالت را بیش از ۱۸ میلیارد دلار برآورد کرده اند درحالی که ارزیابی ها از همه منطقه از خسارت ۵۰ میلیارد دلاری حکایت دارد.