به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، چه خبره؟ من دیروز کرایه این مسیر را ۵۰۰ تومان دادم و امروز می گویید ۷۰۰ تومان؟ راننده: روز به روز قیمت دلار می ره بالا حرف نمی زنید ولی برای ۲۵۰ تومان کرایه جنجال به پا می‌کنید.

کرایه ۹۵۰ تومان است؛ من هزار تومان دادم. ۵۰ تومانی ندارم. کرایه رند است. به سلامت. مسافر معترض می شود و می‌گوید اگر ما ۵۰ تومان ندهیم کلی داد و بیداد راه می اندازید ولی شما اصلا بلد نیستید پول برگردانید.

روی برچسب نوشته کرایه ۶۵۰ تومان است. راننده: به این برچسب توجه نکنید لاستیک جفتی ۲۵۰ هزار تومان شده.

یک سوار و پیاده شدن ۵۰۰ تومان آب می‌خورد و کرایه زیر ۵۰۰ تومان کیمیاست. راننده می گوید باور کنید تعویض یک روغن ماشین در این گرانی‌ها کلی هزینه برمی‌دارد.

کرایه مسیر ۲۵۰۰ است؛ اگر می‌خواهید سوار شوید. مسافر: کرایه این مسیر ۱۳۰۰ تومان است. راننده: هوا سرد شده و کرایه‌ها بالا رفته. در ضمن اولش گفتم کرایه چقدر است اگر دوست ندارید سوار نشوید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، این‌ها جملاتی است که بارها و بارها در تاکسی شنیده اید و در نهایت نارضایتی مسافر و راننده تاکسی را در پی داشته است.

یکی از رانندگان تاکسی به خبرنگار فارس گفت که آخر شب وقتی حساب و کتاب می‌کنم در نهایت ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان در آمد داریم. واقعا با این گرانی‌ها و خرج زن و بچه این درآمدها کفاف نمی‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: ما ناراحتیم که پول کمی در می‌آوریم و مسافر ناراحت از دادن کرایه است.

یکی دیگر از رانندگان می‌گوید هیچ بسته حمایتی به رانندگان داده نمی شود و همیشه دچار مشکل هستیم.

این راننده ادامه می‌دهد: باور کنید ما هم اعصابمان از فولاد نیست که هر روز با چند نفر سر و کله بزنیم اگر مسئولان به قشر تاکسیران کمک کنند وضعیت بهتر می‌شود.

راننده دیگری می گوید که بازنشسته شدم. خرچ زندگی بالاست و مجبورم مسافرکشی کنم تا چرخ زندگی‌ام بچرخد. این راننده ادامه می‌دهد سوخت آزاد می زنم و هزینه ماشین هم بالاست و مجبورم کرایه بیشتری دریافت کنم تا بتوانم دخل و خرجم را یکسان کنم.

بر اساس این گزارش، افزایش بی رویه کرایه تاکسی ها توسط برخی از رانندگان باعثبه راه افتادن موج نارضایتی مردم شده است.

برخی رانندگان تاکسی به صورت جداگانه قیمت ها را افزایش و برچسب هایی که نرخ های مصوب شورای شهر روی آنها خودنمایی می کند را به صورت دکوری روی شیشه تاکسی‌های خود نصب می کنند و می گویند اینها درست نیست چرا که هزینه بالا رفته است و ما هم زن و بچه داریم و باید خرج زندگی را در بیاوریم.

برخی از مسئولان شهری معتقدند اگر می‌خواهیم رانندگان تاکسی فقیرتر نشوند و سطح معیشت آنها برابر سال‌های قبل باشد باید نرخ کرایه‌ها را متناسب با نرخ تورم تعیین کنیم.

در اوضاع نابسامانی نرخ کرایه تاکسی ها، حق هم با مسافر است و هم با راننده چرا که تکلیف رانندگانی که نه از بسته های حمایتی برخوردار شده اند و نه امکان افزایش کرایه را دارند روشن نیست و در این بین آنها نرخ‌ها را افزایش می دهند و مردم را ناراضی می‌کنند.

مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در رابطه با وضعیت کرایه های تاکسی می گوید: اگر رانندگان تاکسی احساس کنند به حق و حقوق قانونی شان نمی رسند خود به طور غیر قانونی اقدام به افزایش کرایه ها می کنند. اما رانندگان تاکسی که این روزها در واکنش به اعتراض مسافران در خصوص افزایش کرایه ها طوماری از هزینه ها را ردیف می کنند چه مطالبه ای دارند و چقدر وعده های دولت در خصوص حمایت از آنها محقق شده است؟

مشکل نرخ کرایه تاکسی در تهران با مشکلات رانندگان تاکسی و وضعیت شغلی آنان رابطه تنگاتنگی دارد. کمتر راننده تاکسی در تهران بیمه تأمین اجتماعی و بازنشستگی دارد. هزینه‌های نگهداری و تعمیر تاکسی ها به شدت افزایش یافته است. در عین حال، عمر یک خودرو تاکسی حدود ۵ سال است و بعد از این مدت، تاکسی به خرج می‌افتد.

حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید می‌کند نباید رانندگان تاکسی به صورت غیرقانونی نرخ‌ها را افزایش دهند.

وی در عین حال در ادامه می‌گوید: وقتی همه چیز گران می شود نباید توقع داشت کرایه های تاکسی ثابت بماند. رانندگان تاکسی نیز همانند همه مردم هزینه زندگی دارند و افزایش قیمتها بر زندگی آنها تاثیر دارد.



یکی از مسافران به خبرنگار فارس می‌گوید: درآمد ما کم است ولی هر روز نرخ کرایه ها افزایش می‌یابد. هر روز هر کس هر چقدر دلش می‌خواهد کرایه دریافت می‌کند.

وی ادامه می دهد: آیا نظارتی در این زمینه وجود دارد؟

مسافر دیگری می‌گوید البته برخی رانندگان منصف هستند و بر اساس نرخ‌های مصوب کرایه‌شان را دریافت می‌کنند و باید از آنها تشکر هم کرد ولی برخی رانندگان هم چقدر تیغشان ببُرد کرایه دریافت می کنند.

وی در ادامه می‌گوید: کرایه ها با گرم و سرد شدن هوا تغییر می کند و در روزهای بارانی و برفی که دیگر هیچ!

بر اساس این گزارش، دعوای راننده و مسافر بر سر نرخ کرایه تاکسی همیشه بوده و هست و باید مسئولان ذی‌ربط برای رفع مشکلات رانندگان و مسافران اقدامات کلیدی انجام دهند. نسخه چاپیارسال به دوستان
فارس از اوضاع نابسامان کرایه تاکسی‌ها گزارش می‌دهد
حراج انصاف در اتاقک تاکسی‌ها / دوئل راننده و مسافر بر سر کرایه‌ها

خبرگزاری فارس: روی برچسب تاکسی نوشته: کرایه ۶۵۰ تومان است. راننده با عصبانیت می‌گوید: به این برچسب توجه نکنید؛ لاستیک جفتی ۲۵۰ هزار تومان شده است و هیچ بسته حمایتی به ما نمی‌دهند و… و دعوای راننده و مسافر آغاز می‌شود.
خبرگزاری فارس: حراج انصاف در اتاقک تاکسی‌ها / دوئل راننده و مسافر بر سر کرایه‌ها

چه خبره؟ من دیروز کرایه این مسیر را ۵۰۰ تومان دادم و امروز می گویید ۷۰۰ تومان؟ راننده: روز به روز قیمت دلار می ره بالا حرف نمی زنید ولی برای ۲۵۰ تومان کرایه جنجال به پا می‌کنید.

کرایه ۹۵۰ تومان است؛ من هزار تومان دادم. ۵۰ تومانی ندارم. کرایه رند است. به سلامت. مسافر معترض می شود و می‌گوید اگر ما ۵۰ تومان ندهیم کلی داد و بیداد راه می اندازید ولی شما اصلا بلد نیستید پول برگردانید.

روی برچسب نوشته کرایه ۶۵۰ تومان است. راننده: به این برچسب توجه نکنید لاستیک جفتی ۲۵۰ هزار تومان شده.

یک سوار و پیاده شدن ۵۰۰ تومان آب می‌خورد و کرایه زیر ۵۰۰ تومان کیمیاست. راننده می گوید باور کنید تعویض یک روغن ماشین در این گرانی‌ها کلی هزینه برمی‌دارد.

کرایه مسیر ۲۵۰۰ است؛ اگر می‌خواهید سوار شوید. مسافر: کرایه این مسیر ۱۳۰۰ تومان است. راننده: هوا سرد شده و کرایه‌ها بالا رفته. در ضمن اولش گفتم کرایه چقدر است اگر دوست ندارید سوار نشوید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، این‌ها جملاتی است که بارها و بارها در تاکسی شنیده اید و در نهایت نارضایتی مسافر و راننده تاکسی را در پی داشته است.

یکی از رانندگان تاکسی به خبرنگار فارس گفت که آخر شب وقتی حساب و کتاب می‌کنم در نهایت ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان در آمد داریم. واقعا با این گرانی‌ها و خرج زن و بچه این درآمدها کفاف نمی‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: ما ناراحتیم که پول کمی در می‌آوریم و مسافر ناراحت از دادن کرایه است.

یکی دیگر از رانندگان می‌گوید هیچ بسته حمایتی به رانندگان داده نمی شود و همیشه دچار مشکل هستیم.

این راننده ادامه می‌دهد: باور کنید ما هم اعصابمان از فولاد نیست که هر روز با چند نفر سر و کله بزنیم اگر مسئولان به قشر تاکسیران کمک کنند وضعیت بهتر می‌شود.

راننده دیگری می گوید که بازنشسته شدم. خرچ زندگی بالاست و مجبورم مسافرکشی کنم تا چرخ زندگی‌ام بچرخد. این راننده ادامه می‌دهد سوخت آزاد می زنم و هزینه ماشین هم بالاست و مجبورم کرایه بیشتری دریافت کنم تا بتوانم دخل و خرجم را یکسان کنم.

بر اساس این گزارش، افزایش بی رویه کرایه تاکسی ها توسط برخی از رانندگان باعثبه راه افتادن موج نارضایتی مردم شده است.

برخی رانندگان تاکسی به صورت جداگانه قیمت ها را افزایش و برچسب هایی که نرخ های مصوب شورای شهر روی آنها خودنمایی می کند را به صورت دکوری روی شیشه تاکسی‌های خود نصب می کنند و می گویند اینها درست نیست چرا که هزینه بالا رفته است و ما هم زن و بچه داریم و باید خرج زندگی را در بیاوریم.

برخی از مسئولان شهری معتقدند اگر می‌خواهیم رانندگان تاکسی فقیرتر نشوند و سطح معیشت آنها برابر سال‌های قبل باشد باید نرخ کرایه‌ها را متناسب با نرخ تورم تعیین کنیم.

در اوضاع نابسامانی نرخ کرایه تاکسی ها، حق هم با مسافر است و هم با راننده چرا که تکلیف رانندگانی که نه از بسته های حمایتی برخوردار شده اند و نه امکان افزایش کرایه را دارند روشن نیست و در این بین آنها نرخ‌ها را افزایش می دهند و مردم را ناراضی می‌کنند.

مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در رابطه با وضعیت کرایه های تاکسی می گوید: اگر رانندگان تاکسی احساس کنند به حق و حقوق قانونی شان نمی رسند خود به طور غیر قانونی اقدام به افزایش کرایه ها می کنند. اما رانندگان تاکسی که این روزها در واکنش به اعتراض مسافران در خصوص افزایش کرایه ها طوماری از هزینه ها را ردیف می کنند چه مطالبه ای دارند و چقدر وعده های دولت در خصوص حمایت از آنها محقق شده است؟

مشکل نرخ کرایه تاکسی در تهران با مشکلات رانندگان تاکسی و وضعیت شغلی آنان رابطه تنگاتنگی دارد. کمتر راننده تاکسی در تهران بیمه تأمین اجتماعی و بازنشستگی دارد. هزینه‌های نگهداری و تعمیر تاکسی ها به شدت افزایش یافته است. در عین حال، عمر یک خودرو تاکسی حدود ۵ سال است و بعد از این مدت، تاکسی به خرج می‌افتد.

حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید می‌کند نباید رانندگان تاکسی به صورت غیرقانونی نرخ‌ها را افزایش دهند.

وی در عین حال در ادامه می‌گوید: وقتی همه چیز گران می شود نباید توقع داشت کرایه های تاکسی ثابت بماند. رانندگان تاکسی نیز همانند همه مردم هزینه زندگی دارند و افزایش قیمتها بر زندگی آنها تاثیر دارد.



یکی از مسافران به خبرنگار فارس می‌گوید: درآمد ما کم است ولی هر روز نرخ کرایه ها افزایش می‌یابد. هر روز هر کس هر چقدر دلش می‌خواهد کرایه دریافت می‌کند.

وی ادامه می دهد: آیا نظارتی در این زمینه وجود دارد؟

مسافر دیگری می‌گوید البته برخی رانندگان منصف هستند و بر اساس نرخ‌های مصوب کرایه‌شان را دریافت می‌کنند و باید از آنها تشکر هم کرد ولی برخی رانندگان هم چقدر تیغشان ببُرد کرایه دریافت می کنند.

وی در ادامه می‌گوید: کرایه ها با گرم و سرد شدن هوا تغییر می کند و در روزهای بارانی و برفی که دیگر هیچ!

بر اساس این گزارش، دعوای راننده و مسافر بر سر نرخ کرایه تاکسی همیشه بوده و هست و باید مسئولان ذیربط برای رفع مشکلات رانندگان و مسافران اقدامات کلیدی انجام دهند.