به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، تازه ترین رنکینگ کاراته کاران بر اساس نتایج بدست آمده در مسابقات کاراته وان از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام شده که در پنج مرحله این رقابت‌ها درسال ۲۰۱۲ کاراته کاران ایران تنها در دو مرحله که تیرماه در جاکارتا اندونزی و شهریور ماه در استانبول ترکیه برگزار شد، شرکت داشتند.

در این رده بندی در وزن ۶۰ - کیلو گرم " ژان لوپز " فرانسوی با ۹۳۶ امتیاز در صدرقرار دارد، " امیر مهدی زاده " عضو اعزامی تیم ملی کاراته ایران اعزامی به رقابتهای جهانی ۲۰۱۲ با ۲۷۰ امتیاز در جایگاه ۱۸ قرار دارد. مهدی زاده پیش از این، رتبه ۸۰ را در اختیار داشت، اما پس از کسب مدال نقره کاراته وان ترکیه ۶۲ پله صعود کرد.

در این وزن " سعید علیپور " دیگر کاراته کار ایران با ۲۵۸ امتیاز در رده ۱۹، " علیرضا اجدادی " با ۱۹۸ امتیاز در جایگاه ۲۴، " محمد قاسمی " با ۱۱۶ امتیاز حایز رتبه ۳۸، " هامون درفشی پور " و " مهدی حاتمیان " به ترتیب با ۶۰ و ۳۶ امتیاز در رده های ۶۶ و ۸۸ قرار دارند.

در وزن ۶۷ - کیلو گرم، " سعید احمدی "، کاراته کاراعزامی به رقابت‌های جهانی پاریس که تا پیش از این با ۳۴۲ امتیاز حائز رتبه هفتم این وزن بود، پس از کسب نشان طلای کاراته وان ترکیه چهار پله صعود کرد تا با ۷۰۸ امتیاز نفر سوم رنکینگ این وزن شد. در این وزن " توماس کاسرر " اتریشی با ۹۰۸ امتیاز اول است و " ویلیام روله " فرانسوی با ۸۳۲ امتیازعنوان دوم را در اختیار دارد.

" شاهین جعفری " با ۳۵۶، " حامد زیکساری " با ۲۵۸ و " محمدرضا بخش محمدلو " دیگر کاراته کاران ایران به ترتیب در مکانهای ۱۴،۲۱ و ۳۷ این وزن قرار گرفتند.

در وزن ۷۵ - کیلو گرم " نوآ بیچ " آلمانی با ۱۰۶۶ امتیاز در صدر قرار دارد. " رنه اسمال " هلندی نیز با ۹۸۸ امتیاز در رتبه دوم است. " سعید فرخی " از ایران با ۴۲۰ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد. " ابراهیم حسن بیگی " با ۲۸۲، " محمدهادی داودآبادی " با ۲۵۸، " ناصر نجفی " با ۱۱۴ و " بهمن عسگری " با ۸۴ به ترتیب در مکانهای ۱۷،۲۰، ۴۰ و ۷۲ این وزن هستند.

در وزن ۸۴ - کیلو گرم " علی فداکار "، دیگر نماینده اعزامی کاراته کشورمان به رقابت‌های جهانی ۲۰۱۲ با ۶۴۲ امتیاز پس از " دیه گو وانده شریک " بلژیکی و " اوگن گروسکی " از مقدونیه در جایگاه سوم رنکینگ این وزن قرار دارد. فداکار پیش از این با ۳۴۲ امتیاز هفتمین کاراته کار برتر این وزن بود. " مهدی سلطانی " با ۲۵۶ امتیاز در مکان ۲۰ این وزن قرار دارد. " مازیار الهامی " با ۲۲۲، " امیر امیری " با ۱۹۸ و " منصور حسن بیگی " با ۱۷۴ امتیاز به ترتیب در جایگاه ۲۹،۳۲ و ۳۵ قرار دارند.

در وزن ۸۴ + کیلو گرم که " سامان حیدری " با ۴۵۶، " ذبیح الله پورشیب " با ۲۹۴ و " سجاد گنج زاده " با ۱۲۰ امتیاز به ترتیب عناوین ۹،۱۴ و ۳۵ را در اختیار دارند، " جاناتان هورنه " از آلمان با ۱۳۵۰ امتیاز همچنان بهترین رتبه را در بین سنگین وزنهای کاراته جهان دارد. " گری ابراهیم " فرانسوی با ۸۷۸ و مورنو شپرا از هلند با ۸۴۶ امتیاز عناوین دوم و سوم رده بندی وزن به اضافه ۸۴ را به خود اختصاص دادند.

کاتای انفرادی و صعود ۹ پله ای فرید حقیقی

در بخش کاتای انفرادی مردان که " آنتونیو دیاز " ونزوئلایی با ۱۶۰۴ امتیاز همچنان در صدر جدول است، " فرید حقیقی " کاتاروی اعزامی به بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه با ۳۶۶ امتیاز در جایگاه ۱۵ رده بندی کاتای انفرادی قرار دارد، این در حالی است که حقیقی تا پیش از این حایز رتبه ۲۴ بود و پس از اینکه در کاراته وان ترکیه به همراه دیاز ونزوئلایی روی سکوی سوم ایستاد، صعودی ۹ پله ای را تجربه کرد.

در رنکینگ کاتای انفردی، پس از دیاز رتبه دوم از آن "احمد شاوکی" مصری شد که با ۸۲۴ امتیاز بالاتر از "لوکا والده سی" ایتالیایی ایستاده است. ریو کیونا ژاپنی که شهریور ماه در کاراته وان استانبول به سختی توانست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد حقیقی بگذرد با ۵۶۴ امتیاز چهارمین کاتاروی برتر جهان بحساب می آید.