تری جونز کشیش هتاک آمریکایی که سال گذشته میلادی با اعلام تصمیمی مبنی بر به آتش کشیدن قرآن، برای خود شهرت بین المللی رقم زد اکنون در اقدام جنون آمیز و گستاخانه دیگری اعلام کرده روز ۲۰ مارس ( ۲۹ اسفند) را بعنوان روز بینالمللی قضاوت درباره قرآن انتخاب کرده است.

به گزارش مهر، این کشیش شهرت طلب با ارسال ویدئویی در سایت یوتیوپ اعلام کرده است: ما این کار را انجام می دهیم. می خواهیم روز ۲۰ مارس(۲۹ اسفند ماه) ساعت ۶ بعداز ظهر را به این امر اختصاص دهیم و تمام شما که خود را مسلمانان صلح جو می دانید می توانید از این فرصت استفاده کنید. در این روز قرآن محاکمه خواهد شد.

این فرد گستاخ ادعای کشیش بودن می کند اما در سطح بین الملل به هتاک قرآن شهرت یافته و اقدامات و اعمال او از سوی بسیاری از رهبران دینی، سازمانها و نهادهای بین المللی مورد انتقاد شدید قرار دارد.

سال گذشته میلادی این کشیش افراط گرا مناقشه جهانی را رقم زد زیرا وی اعلام کرده بود درنظر دارد ۲۰۰ نسخه از قرآن را در نهمین سالگردحملات یازدهم سپتامبر به آتش بکشد.

رهبران دینی بسیاری تصمیم وی را محکوم کردند و حتی وزیر دفاع آمریکا طی تماسی با کلیسای کوچک وی در فلوریدا از او خواست این برنامه را لغو کند و در نهایت وی دو روز پیش از روز مقرر از تصمیم خود عقب نشینی کرد.

امروز نیز درپی تصمیم توهین آمیز این فرد افراط گرا، مقابله هوشمندانه و به موقع مجامع بین المللی، رهبران دینی، شخصیتهای سیاسی، علمی و فرهنگی با گستاخی بیشرمانه وی برای توهین به مقدسات اسلامی امری ضروری است.