تئاتر همواره یکی از هنرهایی است که گران تولید میشود و از این رو بهای بلیتاش هم نسبت به سینما که البته در سطح وسیعتری نمایش داده میشود، گرانتر است. به همین دلیل تماشای تئاتر به دلیل دسترسی سخت به سالنهای نمایش توسط خانوادههای ساکن در نقاط مختلف شهر تهران و هزینههای جانبی این موضوع و همچنین بهای بلیت نمایشها، برای اکثر خانوادهها دشوار است.

به گزارش مهر، اما علی‌اصغر راسخ‌راد این روزها کاری کرده که این مشکل برای بسیاری از عزیزان علاقه‌مند به تئاتر هموار شده است. راسخ‌راد که نمایش " رهگذر کوچه‌های تنگ " را در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌کند در اقدامی کم‌نظیر نمایش را به صورت رایگان اجرا می‌کند. این نمایش به تهیه‌کنندگی سازمان نوسازی شهرداری تهران به منظور ارتقا فرهنگ شهرنشینی تولید شده است و گویا تهیه کننده نمایش قصد دارد برای ارتقای فرهنگ شهرنشینی امکان تماشای اثر را برای افراد بیشتری فراهم کند.

نمایش " رهگذر کوچه‌های تنگ " علاوه بر ارتقای فرهنگ شهرنشینی، خاطرات تلخ و شیرین خانواده‌ای محروم را در یکی از محله‌های قدیمی شهر تهران برای تماشاگران خود زنده می‌کند که تماشای این لحظات خالی از لطف نیست. ضمن اینکه عزیزان علاقه‌مند به بازدید از فضاهای تاریخی و فرهنگی نیز می‌توانند در کنار تماشای " رهگذر کوچه‌های تنگ " از تماشاخانه سنگلج به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تأثیرگذارترین سالن‌های نمایش ایران و تهران دیدن کنند.

تماشاخانه سنگلج که خواستگاه تئاتر ملی ایران بوده طی سال‌های سال پذیرا و میزبان هنرمندان برجسته سینما و تئاتر ایران همچون عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، جعفر والی، داود رشیدی، محمدعلی کشاورز و بهرام بیضایی بوده و از این رو جایگاه برجسته و خاصی در میان اهالی هنر و تئاتر دارد.

این سالن قدیمی تئاتر پس از بازسازی با محیطی جذاب می‌تواند پذیرای علاقه‌مندان به تئاتر باشد. ضمن اینکه فضای ایجاد شده در کافه تریای سنگلج و سالن انتظار تماشاخانه باعثآشنایی بیشتر حاضران با تئاتر ملی و هنرمندان فعال این عرصه در سال‌های دور تا نزدیک می‌شود.

حضور در تماشاخانه سنگلج و تماشای رایگان نمایش " رهگذر کوچه‌های تنگ " با حضور بازیگرانی چون شعله پاکروان، علی برجی، امیر کربلایی‌زاده، علی موسویان، شهره رعایتی، سمیه خدایاری و رضا رمضانی می‌تواند اوقات هنری مناسبی را برای خانواده‌ها و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر فراهم کند.

علاقه‌مندان به هنر و تئاتر می‌توانند ساعت ۱۷:۴۵ روزهای پایانی هفته جاری از نمایش " رهگذر کوچه‌های تنگ " در تماشاخانه سنگلج دیدن کنند.