۲۹مهر؛ آغاز اعزام زائران حج تمتع

افکارنیوز: رییس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس برنامه ریزی، نخستین کاروان زائران ایرانی۲۹مهر، کشورمان را به مقصد سرزمین وحی ترک خواهد کرد.

به گزارش حج نیوز، علی لیالی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: انتقال۹۷هزار زائر ایرانی حدود۲۲روز طول می کشد و عملیات بازگشت حجاج نیز از۱۴ذی الحجه(۳۰ آبان) و پس از پایان مراسم معنوی حج آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر به عربستان علاوه بر دیدار با وزیر حج این کشور و مرور توافقات و فعالیت های مربوط به وضع حجاج ایرانی بار دیگر درخواست افزایش سهمیه زائران ایرانی برای حج تمتع امسال مطرح شد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: قرار شد طرف عربستانی در اسرع وقت نظر خود را در این باره اعلام کند و در صورت مثبت بودن جواب، اقدامات ویژه ای برای تنظیم برنامه ثبت نام و اعزام زائران جدید انجام خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون۱۰۰درصد برنامه های مرتبط با مسکن، تغذیه، حمل و نقل و پزشکی حجاج در عربستان تنظیم و قراردادهای آن امضا شده است و در داخل کشور نیز زائران پس از ثبت نام هم اکنون در حال آموزش هستند.

رییس سازمان حج و زیارت درباره نحوه برخورد ماموران عربستان با زائران ایرانی در عمره امسال گفت: بنابر اطلاعات میدانی و گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان و سرکنسولگری کشورمان در جده، هر چند هنوز مشکلاتی در نحوه رفتار ماموران عربستان با زائران ایرانی وجود دارد اما در مجموع نحوه برخورد آنان به ویژه در فرودگاه جده و مدینه نسبت به گذشته مطلوب ارزیابی شده است.

وی افزود: زایران ایرانی بیشترین مشکلات را در اطراف قبرستان بقیع دارند و در گفتگوی اخیر با وزیر حج عربستان هم این موضوع مطرح و قرار شد این موضوع برای پی گیری و جواب گویی به طور مکتوب به آنان اعلام شود.