حمله به ایران کل خاورمیانه را به آشوب خواهد کشید

افكار نيوز - محمد ناجي العطري نخست وزير سوريه ميگويد،رژيم اسرائيل از حمايت امريکا براي هرگونه اقدام نظامي عليه ايران برخوردار نيست.

نخست وزیر سوریه در مصاحبه با هفته‌نامه ۲۶سپتامبر یمن گفت: " بعید است جنگی در آینده روی دهد و به نظر من از آنجایی‌که واکنش تهران غیرقابل پیش‌بینی است، امریکا به رژیم اسرائیل اجازه حمله به ایران را نخواهد داد. "

العطری گفت: " وقوع چنین جنگی کل منطقه خاورمیانه را در بر خواهد گرفت. "

به گزارش افکار پرس‌تی‌وی گزارش داد، وی رژیم اسرائیل را دشمن اصلی ملت‌های اسلامی و عربی دانست و تصریح کرد، تل‌آویو سعی دارد با همکاری متحدان غربی‌اش به اهداف خود در خاورمیانه دست یابد.

هفتم نوامبر، دنی آیالون معاون وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل ادعا کرد تهدیدهای تل‌آویو درباره حمله به ایران بلوف نیست.

این درحالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند، هرگونه اقدام نظامی علیه این کشور، بهای گزافی برای متجاوزان به دنبال خواهد داشت.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران درباره این موضوع تصریح کرد: " در صورت تهاجم رژیم صهیونیستی به ایران، معادلات سیاسی منطقه به طور کامل تغییر خواهد کرد. "

به رغم گزارش‌های آژانس انرژی اتمی درباره نبود انحراف در برنامه‌های اتمی ایران، کشورهای غربی سعی دارند برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران را به عنوان تهدید برای منطقه و جهان جلوه دهند و این کشور را از حق دست‌یابی به انرژی هسته‌ای محروم کنند.

این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان ان‌پی‌تی از حق برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برخوردار است.

/ب+