جناب رضایی نمره آن دولت ۸ ساله تان چند است؟
افکارنیوز گروه سیاسی:

محسن رضایی که عزم خود را برای حضور سه باره در انتخابات ریاست جمهوری جزم کرده است امروز در اظهارات قابل تاملی به دولتهای پس از انقلاب نمره داد.

وی در این رابطه گفت: همه دولت‌های گذشته عملکرد متوسط داشته اند و با در نظر گرفتن ابعاد عملکردی آنان نمره همه این دولت‌ها زیر پانزده بوده است… همگی در دوره دوم ریاست جمهوری خود بد عمل کرده و طبیعتا نمره ضعیفی کسب کرده اند. به طوری که میانگین نمره هشت ساله همه آنها زیر ۱۲ است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری نتوانست بر صندلی بالاترین مقام اجرایی کشور تکیه بزند در حالی این نمره را به دولتهای پس از انقلاب می دهد که رهبر معظم انقلاب به درستی بارها و بارها دستاوردهای پس از انقلاب را غیر قابل توصیف دانسته اند و جناب رضایی ناخواسته با این گفتار خود همه دستاوردهای پس از انقلاب را نادیده گرفته و یا شاید اعتقاد دارند که این دستاوردها از آسمان نازل شده اند و ربطی هم به تلاشهای مدیران انقلاب نداشته است.

هرچند که همه افراد و دولت های پس از انقلاب در معرض نقدهای جدی در برخی حوزه ها هستند اما قدم گذاشتن بر جای پای احمدی نژاد در تخریب دولت های گذشته با هدف بالا کشیدن محبوبیت خود، نتیجه ای جز بدبینی مردم به گذشته انقلاب ندارد و این شائبه را ایجاد می کند که با میانگین نمره ۱۲، انقلاب به سختی توانسته نمره قبولی را کسب کند! و این ظلم جدی به نظامی است که علی رغم همه دشواریها و تهدیدات و فشارها توانسته در بسیاری از حوزه ها به دستاوردهای عظیمی دست یابد.

از طرفی نکته جالب اظهارات جناب رضایی را می توان در اظهاراتش در مناظره های انتخاباتی سال ۸۸ جستجو کرد؛ آن جایی که وی مدعی می شود عملا دولت زمان جنگ را اداره می کرده است.

رضایی در مناظره با احمدی نژاد در سال ۸۸ گفته بود: «ما در کل دوران جنگ عملاکل دولت را اداره می کردیم. اوایل انقلاب تا ۳ سال تمام از ائمه جمعه و فرمانداران گرفته پیش ما بودند ما کشور را اداره می کردیم و بعدش هم همین طور بود و در رابطه با دوران ۱۲ سال اخیری که بنده آمدم اطلاعات من در رابطه با داخل وزارتخانه ها چند برابر آقای احمدی نژاد است.»

حال اگر این اظهارات را بپذیریم که جناب ایشان اداره کننده دولت در آن ۸ سال بوده اند لذا با توجه به اظهارات دیروزشان باید پرسید که ایا این نمره ۱۲ شامل حال دولت خودشان هم در زمان جنگ می شود یا خیر؟ یا شاید هم باید همه دستاورها را محصول دولتمردان! ایشان در زمان جنگ دانست و همه کاستیها را هم گردن دولتهای سالهای بعد از جنگ انداخت.