افکارنیوز

: ‌ بسیاری از کاربران، محیط نرم‌افزاری اوت‌لوک را با متن‌های مشکی و زمینه سفید رنگ مشاهده می‌کنند. در این حالت نمایش، تفاوت ایمیل‌های جدید و خوانده نشده با ایمیل‌های قدیمی یا خوانده شده در این است که این ایمیل‌های جدید به‌صورت توپر(Bold) نمایش داده می‌شود.

با توجه به این اختلاف بسیار کوچک، تشخیص ایمیل‌های خوانده نشده از خوانده شده‌ها چندان آسان نیست و حتی کاربرانی که مشکل کور‌رنگی دارند نیز بشدت در انجام این کار با مشکل مواجه می‌شوند. برای جلوگیری از رفع این مشکل و تشخیص بسیار آسان و سریع ایمیل‌های خوانده نشده از خوانده شده‌ها بهترین روش می‌تواند تغییر در رنگ متن این ایمیل‌ها و نوع قلم آنها باشد. برای انجام این کار می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

۱ نرم‌افزار اوت‌لوک را اجرا کنید.

۲‌ از ریبون بالای نرم‌افزار به تب View بروید.

۳ گزینهView Settings را که به کمک دو آیکون چرخ‌دنده کوچک به‌نمایش درآمده است کلیک کنید.

۴ در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه Conditional Formatting را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

۵ با کلیک روی گزینه فوق، پنجره‌ای نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید رنگ و نوع قلم مورد استفاده برای پیام‌ها در شرایط مختلف را مشخص کنید. پیام‌های خوانده نشده، ثبت‌شده‌هایی که ارسال نشده‌اند، منقضی شده‌ها، پیام‌های ذخیره شده در پوشه‌های دیگر و… برخی از انواع پیام‌های موجود در این بخش هستند.

۶ در این مثال برای تغییر رنگ و قلم پیام‌های خوانده نشده ‌باید گزینه Unread messages را انتخاب کرده سپس روی دکمه Font کلیک کنید.

۷ نوع قلم، چگونگی نمایش، اندازه و رنگ آن را انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه OK تغییرات را ذخیره کنید.

۸ ـ مشاهده ميكنيد كه پيامهاي خوانده نشده باتوجه به قلم و رنگي كه شما انتخاب كردهايد نمايش داده شدهاند و براحتي در ميان انبوهي از پيامهاي خوانده شده قابل تشخيص هستند.