به گزارشافکارنیوز، نماینده ویژه مجلس در پیگیری پرونده ستار بهشتی وبلاگ‌نویس، تخلف پلیس فتا در این پرونده را کاملا محرز دانست و گفت: حداقل انتظار ما برکناری وی از ریاست پلیس فتا است.

مهدی دواتگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به بازدید از بازداشتگاه محل نگهداری ستار بهشتی گفت: زندان اوین و بازداشتگاه پلیس آگاهی جزء بازداشتگاه‌های قانونی هستند که زیر نظر قوه قضاییه و در چارچوب استانداردهای قانونی فعالیت می‌کنند، اما دوایر انتظامی از جمله پلیس فتا حق دایر کردن بازداشتگاه را ندارد، هر چند اگر بخواهند متهمی را برای ساعاتی کوتاه تحت مراقبت قرار دهند این اقدام باید با حضور افسر نگهبان آن واحد انتظامی صورت گیرد.

اقدام پلیس فتا غیرقانونی بوده است

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه متهم خارج از بازداشتگاه آگاهی نگهداری شده است، افزود: متاسفانه مامورین فتا متهم را پس از دستگیری، بدون دستور قضایی تحت نظر پلیس فتا و آن هم به مدت یک شب نگه می‌دارند که این اقدامی کاملا غیرقانونی بوده است.

نماینده ویژه مجلس در پیگیری پرونده ستار بهشتی با بیان اینکه تخلف نیروی انتظامی در این قضیه کاملا محرز است، گفت: پیگیری‌ها و بازجویی دستگاه قضایی از متهم قانونی و بدون اشکال و روند فعالیت دستگاه قضایی در پرونده ستار بهشتی، قبل و بعد از فوت وی قابل توجه است، ضمن آنکه اطلاعیه اخیر دادستان تهران در خصوص این پرونده که در پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد، منطبق بر واقعیات و کاملا مورد تایید ماست.

مامورین دخیل در پرونده در بازداشت به‌سر می‌برند

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با قاطعیت وارد این پرونده شده است، اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از مامورین انتظامی دخیل در این پرونده در بازداشت به سر می‌برند.

تخلف فردی نباید به پای نظام نوشته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با دقت، سرعت و قاطعیت روند امور را پیگیری می‌کند، گفت: در چارچوب قانون، دستگاه قضایی با کسی رودربایستی ندارد و هر جا که تخلفی صورت گرفته باشد ورود پیدا خواهد کرد لذا ما نباید رفتار خلاف یک فرد یا یک مامور را به حساب نظام بگذاریم.

حداقل انتظار ما برکناری یا استعفای رئیس پلیس فتاست

دواتگری ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر تحقیقات قضایی جامع برای روشن‌ شدن ابعاد این اتفاق صورت گیرد.

وی یادآور شد: با این وجود حداقل انتظار ما برکناری فرماندهی رئیس پلیس فتا است که در شرایط فعلی می‌تواند پاسخی مناسب به بی‌مبالاتی یا عدم نظارت دقیق بر واحدهای زیرمجموعه خود باشد.

نماینده ویژه مجلس در پرونده ستار بهشتی در خاتمه خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی صدمات بدنی ستار بهشتی را تایید کرده، اما صدمات وارده به خودی خود نمیتوانسته منجر به فوت شود لذا اعلام نتیجه نهایی منوط به بررسیهای نهایی قوه قضائیه خواهد بود.