با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه نیستیم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، مهندس سعیدرضا شاهمرادی با بیان اینکه علت اصلی بروز مشکلات در این حوزه و افزایش قیمت چند برابری تجهیزات پزشکی، عدم اختصاص ارز مرجع و ارز مبادلاتی به این گروه از کالاها و همچنین نوسان شدید قیمت ارز است، عنوان کرد: طبیعی است با توجه به اینکه قیمت ارز دو برابر شده است، بالطبع قیمت کالاهای وارداتی دو تا سه برابر افزایش پیدا کند. نباید انتظار داشته باشیم، قیمت کالای پزشکی که ارز مرجع دریافت نکرده است، ثابت بماند.

با کمبود تجهیزات پزشکی در کشور مواجه نیستیم
شاهمرادی ضمن تاکید بر اینکه با کمبود تجهیزات پزشکی در کشور مواجه نیستیم، گفت: ‌ اما برای مهار قیمت تجیزات پزشکی با تشکیل کمیسیون، اعلام قیمت به خریدار و کنترل شرکت‌ها اقدام کرده و درصدد تشکیل کمیسیون قیمت گذاری تجهیزات پزشکی هستیم. با اعلام قیمت‌های مصوب و رسمی به خریدار، وضعیت عرضه نیز کنترل می‌شود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن اعلام خبر کاهش قیمت تجهیزات پزشکی طی روزهای آتی، عنوان کرد: ‌ با توجه به اینکه ارز مرجع تامین شده است، اکنون هم شاهد رفع کمبود در برخی گروه‌ها و کاهش قیمت در این حوزه هستیم.

پرونده اخلال‌گران باز است
عرضه دستگاه‌های تصویربرداری و رادیولوژی با قیمت‌های نامتعارف

وی با بیان اینکه درخصوص برخی تجهیزات پزشکی سوءاستفاده هایی صورت پذیرفت و برخی شرکت‌ها اقدام به عرضه کالاهای پزشکی خود به چند برابر قیمت کردند، گفت: پرونده این افراد در دست بررسی است و به عنوان اخلالگر با آن‌ها برخورد می‌کنیم. دستگاه‌های تصویربرداری و فیلم رادیولوژی از جمله تجهیزاتی بودند که توسط افراد سودجو با قیمت‌های نامتعارف عرضه می‌شدند.

اولویت تجهیزات دندانپزشکی برای دریافت ارز مبادلاتی

شاهمرادی درباره مشکلات جامعه دندانپزشکی برای تامین ملزومات خود گفت: نمی‌توان برای همه اقلام ارز مرجع گرفت. البته کالاهایی که ارز مرجع دریافت می کنند را کنترل می‌کنیم. دندانپزشکی جزو اولویت‌ دوم دریافت ارز مرجع نیست اما برای دریافت ارز مبادلاتی در اولویت قرار گرفته است و کنترل قیمت‌شان را پیگیری می‌کنیم.