به گزارش افکار ، محمدرضا غفوری سخنگوی این بانک روز سه شنبه اظهار داشت: بانک تجارت از زمان پذیرش عاملیت توزیع ارز دانشجویی در اواسط مهرماه گذشته تاکنون بیش از ۵۰ میلیون دلار ارز به بیش از ده هزار نفر از دانشجویان غیربورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور پرداخت نموده است . همچنین این بانک تاکنون قریب به ۱۲ میلیون از منابع ارزی خود را با نرخ مرجع به دانشجویان بورسیه پرداخت نموده که این مبلغ از سوی بانک مرکزی تامین نشده است.

وی افزود: واحدهای ارزی این بانک تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا فرآیند فروش ارز دانشجویی در قالب یک برنامه زمانبندی مناسب و عادلانه صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی بانک تجارت یادآور شد: با توجه به تعاملات صورت گرفته با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، میزان ارز تخصیصی به بانک تجارت بابت پرداخت ارز دانشجویی افزایش یافته و امیدواریم تا مدت زمان انتظار برای پرداخت ارز به دانشجویان غیر بورسیه کاهش یابد.

غفوری در ادامه افزود: بدیهی است درصورت قرار گرفتن پرداخت ارز دانشجویی در اولویتهای ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک تجارت این آمادگی را دارد که در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به پرداخت ارز به کلیه دانشجویان معرفی شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام نماید.

شایان ذکر است که در حال حاضر بانک تجارت از محل منابع ارزی خود مبادرت به فروش ارز دانشجویی به نرخ مبادله ای به دانشجویان غیربورسیه ای می نماید و سپس با فاصله زمانی چند روزه آن را از بانک مرکزی دریافت می نماید. در صورتیکه این فاصله زمانی و ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی تامین شود، به سرعت میتوان ارز مورد نیاز دانشجویان را به آنها پرداخت و مدت زمان انتظار آنها را به صفر رساند.