به گزارش افکارنیوز، لاله افتخاری، از اعضای هیئت همراه لاریجانی در سفر منطقه‌ای اخیر در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به پیام‌های سفر علی لاریجانی رئیس مجلس کشورمان به ترکیه اظهار داشت: سفر رئیس مجلس کشورمان به ترکیه دستاوردهای مثبتی را به دنبال داشت و طی ملاقات و گفت‌وگو‌هایی که آقای لاریجانی با مسئولان ترکیه داشتند، انتظار می‌رود که در آینده نه چندان دور شاهد گسترش روابط اقتصادی و سیاسی به دو کشور باشیم.

وی افزود: کشورهایی مانند ترکیه دوست، برادر و همسایه ما هستند و مشترکات زیادی نیز بین دو کشور حاکم است و باید در جهت گسترش روابط منطقه گام‌های تأثیرگذار داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اعلام افزایش روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از پیروزی غزه خاطرنشان کرد: نیاز است که ترکیه مواضع شفاف‌تری در این ارتباط داشته باشد، چراکه از یک سو هم می‌خواهد در بحثمسائل جهان اسلام در منطقه پیشرو باشد اما از سوی دیگر مشاهده می‌شود که قصد گسترش روابط با رژیم صهیونیستی را دارد.

افتخاری تصریح کرد: در حقیقت یکی از پیام‌های سفر آقای لاریجانی به این کشور به منظور گوشزد کردن جایگاه‌ ترکیه، تعاملات بیشتر و درک شرایط منطقه به عنوان یکی از کشورهای جهان اسلام بود که آنها باید این مسئله را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به ارسال کمک‌های ترکیه به مردم غزه ادامه داد: در سال‌های گذشته ما شاهد ارسال کشتی‌های ترکیه به منظور حمایت از مردم فلسطین بودیم و انتظار می‌رود که این روند برای دفاع از مردم غزه همچنان مانند گذشته از سوی این کشور ادامه داشته باشد.

نماینده تهران در پایان یادآور شد: ترکیه به عنوان یکی از کشورهای جهان اسلام از افزایش روابط با رژیم صهیونیستی پرهیز کند و موضعگیریهای خود در مقابل جنایات این رژیم را حفظ کند.