مطهری: مسئولان سیمافیلم باید برکنار شوند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، «علی مطهری» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، درباره فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» و نمایش آن در خارج از کشور گفت: سراسر این فیلم سیاه‌نمایی است، فیلم چهره بسیار بدی از یک خانواده ایرانی، دوران دفاع مقدس و انقلاب نشان می‌دهد. این فیلم حاکی از عقده‌های روانی سازنده فیلم است و به نظر من اگر صهیونیست‌ها می‌خواستند فیلمی علیه انقلاب اسلامی بسازند به این خوبی نمی‌توانستند فیلم بسازند و ایران را تخریب کنند.

* مدیر سیما فیلم بیشترین مسئولیت را دارد
وی در ادامه گفت: مسئولان صدا و سیما در ساخت این فیلم مسئولیت دارند و رئیس سیما فیلم بیشترین مسئولیت را دارد اما متاسفانه واکنش مناسبی از طرف صدا و سیما دیده نشد. به هرحال این فیلم در خارج از کشور در حال نمایش است و واقعا چهره بسیار بدی از جمهوری اسلامی، امام خمینی و ملت ایران نمایش می‌دهد و به انقلاب آسیب می‌‌رساند و هیچ برخورد مناسبی با سازندگان این فیلم تاکنون صورت نگرفته است. البته کمیسیون فرهنگی تصمیم دارد از مدیران صدا و سیما و سازندگان فیلم توضیح بخواهد که انشاءالله در برنامه کمیسیون فرهنگی قرار داده می‌شود و زمان آن به عهده هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی است که در برنامه هفته آینده قرار گیرد.

* مخاطب غیرایرانی با دیدن فیلم احساس نفرت نسبت به انقلاب پیدا می‌کند
مطهری در پاسخ به این سؤال که واکنش یک فرد غیرایرانی پس از تماشای فیلم در خارج از کشور چگونه خواهد بود گفت: یک فرد غیرایرانی وقتی این فیلم را ببیند یک احساس نفرتی نسبت به انقلاب اسلامی، مردم ایران و رهبری این انقلاب پیدا می‌کند که افراد به زور به جبهه برده می‌شدند و ریا و تظاهر در جامعه ایران وجود دارد و خشونت به حد اعلاء در ایران دیده می‌شود. فیلم اساسا زیبایی‌های جامعه ما را نمایش نداده است و تنها زشتی‌ها، سیاهی‌ها و نقاط منفی جامعه را تنها به تصویر کشیده است. کسی که فیلم را می‌بیند احساس می‌کند سازنده اثر شخصا دچار دشمنی و کینه توزی نسبت به انقلاب و امام خمینی و رهبری انقلاب است.

وی در ادامه گفت: جای سؤال است که چرا سیما فیلم اساسا با ساخت چنین فیلمی موافقت کرده و بودجه کشور را به آن اختصاص داده است. مگر فیلمنامه را مطالعه نمی‌کنند که مجوز داده شده و چرا اجازه دادند یک شرکت فرانسوی در ساخت فیلم اضافه شود و در نتیجه امتیاز اکران بین‌المللی از آن طریق به شرکت خارجی واگذار شود و هم اکنون در ۴۱ سینمای فرانسه در حال نمایش است و در کشورهای دیگر هم فیلم اکران می‌شود. چرا با حیثیت و آبروی یک ملت بازی شده است.



* مسئولان سیما فیلم باید برکنار شوند
نماینده مردم تهران در خاتمه گفت: من معتقدم مسئولانی از سیما فیلم که مرتبط با ساخت فیلم بودهاند باید برکنار شوند زیرا در این کار نقش داشتند و باید از سازندگان فیلم نیز توسط مدعیالعموم شکایت شود. صدا و سیما تحت نظارت مجلس نیست و اگر چنین بود اقدامات مقتضی توسط مجلس انجام میشد اینجا نقش شورای نظارت بر صدا و سیما اهمیت دارد و این شورا مسئولیت سنگینی به عهده دارد و باید در این مهم عکس العمل مناسب نشان دهد.