چهارشنبه شلوغ فوتبال ایران

به گزارشافکارنیوزبه نقل از فردا، فوتبال ایران بعد از شکست تیم ملی بزرگسالان به ازبکستان دیگر رمق نداشت و کمتر کسی پیدا می شد که در این روزهای بی خبری فوتبال، وقت خود را صرف صحبت کردن درباره این ورزش همیشه ناکام کند.

پانزده سال قبل تقریبا در چنین روزهایی بود که ملی‌پوشان فوتبال ایران را پس از خلق حماسه در ملبورن و صعود به جام‌جهانی ۱۹۹۸ با هلی کوپتر به ورزشگاه آزادی آوردند تا با مردمی‌که برای استقبال از آنها سکوها را قرق کرده بودند، ملاقات کنند. آن روز در حالی نزدیک به هفتاد هزار نفر به ورزشگاه آزادی رفتند که قرار نبود هیچ مسابقه فوتبالی برگزار شود. گردهم آمدن چنین جمعیتی امروز حتی برای بازی‌های بزرگ ملی و باشگاهی به یک آرزو تبدیل شده است.

حالا بعد از چند روز تعطیلی فوتبال و بی خبری و سکوت مسئولان این ورزش، روز چهارشنبه اتفاقاتی احتمالا جالب رقم خواهد خورد و از یک سو می تواند تنور این فوتبال را در سرمای این روزها داغ کند و از سوی دیگر ممکن است بار دیگر بر حاشیه های آن افزوده شود.

ایران چه سهمیه ای می گیرد؟
ناکامی های پیاپی فوتبال ایران نه تنها در سطوح ملی بوده بلکه به باشگاه های ایرانی نیز سرایت کرده و در یک دهه اخیر تنها مقامی که باشگاه های ایرانی در رقابت های بین المللی کسب کرده اند، کسب عنوان نائب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا توسط سپاهان اصفهان بود.

ایران که تا دو سال پیش با کسب امتیازات لازم به سهمیه ۴ تیم در لیگ قهرمانان آسیا رسیده بود فصل گذشته، این رقابت ها را سهمیه ۲ + ۲ آغاز کرد و در پایان نیز همه تیم های ایرانی پیش از رسیدن به مراحل بالای این رقابت ها حذف شدند.

نشست چهار ساعته کنفدراسیون فوتبال آسیا که عصر روز دوشنبه برگزار شد به جمع بندی مشخصی نرسید تا تصمیم گیری نهایی درباره این ماجرا به روز چهارشنبه هفته جاری موکول شود. در این باره علی کفاشیان نیز از مشخص شدن سهمیه نهایی ایران در لیگ قهرمانان آسیا در جلسه روز چهارشنبه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد. بنابراین سهمیه اصلی ایران روز چهارشنبه مشخص خواهد شد و احتمال اینکه تعداد سهمیه های ایران از ۲ + ۲ به ۱ + ۳ افزایش یابد نیز وجود دارد.

در حال حاضر به احتمال فراوان ژاپن با ۸/۹۴۶ امتیاز و ۴ سهیمه، کره جنوبی با ۶/۸۸۶ امتیاز و ۴ سهمیه، عربستان سعودی با ۵/۸۶۰ امتیاز و۴ سهمیه، قطر با ۸۳۸ امتیاز و ۴ سهمیه، چین با ۷/۷۹۶ امتیاز و ۱ + ۳ سهمیه، استرالیا با ۷۴۷ امتیاز و ۱ + ۲ سهمیه، امارات با ۲/۷۵۰ امتیاز و ۱ + ۲ سهمیه و ازبکستان با ۸/۷۴۰ امتیاز و ۱ + ۱ سهمیه از کمیته رسیدگی به مدارک باشگاههای لیگ برتر کسب خواهند کرد.

کی روش فردا باز می گردد؟
شنیده می شود کارلوس کی روش که به طور غیر طبیعی و مخفیانه بعد از بازی تیم های ایران و ازبکستان ایران را ترک کرد، فردا به تهران باز می گردد تا پس از بازگشت رئیس فدراسیون فوتبال از مراسم انتخاب برترین های سال فوتبال آسیا در کوالالامپور، نشستی را با او برگزار کند.



بعد از پرواز یکباره سرمربی تیم ملی ایران به پرتغال برای مرخصی دو هفته ای گمانه زنی ها برای انتخاب جایگزین این مربی پرتغالی بالاگرفت و نام برخی مربیان ایرانی برای جایگزینی کی روش به میان آمد. اما فدراسیون فوتبال با تکذیب همه این شایعات از سرمربی تیم ملی حمایت کرد.

در این بین هنوز هم این احتمال وجود دارد که کی روش به ایران باز نگشته و حاشیه ای جدید برای فوتبال ایران به وجود آید. عدم بازگشت سرمربی تیم ملی ایران به کشورمان قطعا به شایعاتی که بعد از بازی ایران و ازبکستان مطرح شده بود را رنگ واقعیت می بخشد.

قهرمان نیم فصل فردا مشخص می شود

بازی های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور، فردا با برگزاری ۹ بازی برگزار خواهد شد و سپاهان و استقلال که مدعیان اصلی قهرمانی نیم فصل هستند به مصاف حریفان خواهند رفت.



در این بین در صورتی که استقلالی ها بتوانند برابر حریف خوزستانی در ورزشگاه آزادی پیروز شوند در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت های نیم فصل، قهرمانی نیم فصل را به خود اختصاص خواهند داد و در صورت شکست در بازی فردا و برتری سپاهان برابر داماش گیلان، مشخص شدن قهرمان نیم فصل به هفته هفدهم موکول خواهد شد.