به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، افزایش قیمت بلیت ایرلاین های خارجی در هفته های اخیر، مشکلاتی را برای مشتریان و خریداران بلیت به وجود آورده است به طوری که برخی از این ایرلاین ها با تخلف سعی می کنند تا نرخ های جدید را برای بلیت های فروخته شده، تعیین کنند.

براین اساس، یکی از ایرلاین های خارجی وقتی با تماس مشتریان برای تغییر تاریخ پرواز روبرو می شود از آنها بنا به نرخ جدید، مابه التفاوت قیمت بلیت را طلب می کند این در حالی است که بلیت قبل از این تاریخ فروخته و مبلغ دریافت شده و بنابر قوانین ایرلاین های خارجی، تبدیل به دلار می شود که از آن زمان تاکنون در اختیار این ایرلاین بوده است.

در واقع این ایرلاین سعی دارد تا با توجه به شرایط خاص سفر که برای برخی از مسافران به وجود می آید نرخ های جدید خود را اعمال کند در حالی که در این مدت از دلاری که بابت بلیت دریافت کرده به دلیل افزایش قیمت ارز، سود برده است.

یکی از مسافران در تماس با خبرنگار مهر در اینباره، گفت: برای پرواز دبی از یک ایرلاین عربی بلیت خریداری کردم و وقتی برای تغییر روز سفر با آنها تماس گرفتم با کمال تعجب گفتند که باید مابه التفاوت را بپردازم.

وی افزود: برای این بلیت به نرخ دلار آن روز مبلغ ۳۸۷ دلار را پرداخت کردم در حالی که نرخ دلار از آن زمان تاکنون افزایش پیدا کرده است و این ایرلاین باید پاسخگو باشد که اگر قیمت دلار کاهش پیدا می کرد مابه التفاوت آن را به مشتریان بازپس می داد.

البته هنوز مشخص نیست که آیا نمایندگی این شرکت در ایران خودسرانه دست به چنین اقدامی زده و یا اینکه دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی چنین تصمیمی گرفته است، اما این دسته از مسافران با ضرر و زیان مواجه شده اند.

براساس این گزارش، در هفته های گذشته هم افزایش قیمت بلیت های داخلی موجب شده بود که برخی از دفاتر فروش بلیت با تغییر ساعات پروازی از مسافران، قیمت های بیشتری را طلب کنند که همین امر موجب واکنش سازمان هواپیمایی کشوری شد.

در واقع به دنبال افزایش نرخ بلیت هواپیما در تاریخ ۱۶/۸ / ۹۱، سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی، طی ابلاغیه ای به دفاتر خدمات مسافرت هوایی فعال در سراسر کشور هشدار داد بلیت های پیش فروش شده تا قبل از تاریخ مذکور شامل افزایش قیمت نمی شوند.

اما این موضوع از جانب برخی از آژانس ها رعایت نشد که در بازرسی های محسوس و نامحسوس توسط بازرسان کمیته فنی سازمان هواپیمایی کشوری ۱۵ دفتر به دلیل عدم رعایت بخشنامه آئین نامه ای تعلیق شدند.