به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، دیلی تلگراف در گزارش خود می نویسد: مقامات کره جنوبی سلاح هایی را کشف کرده اند که در نگاه اول خطرناک به نظر نمی رسند اما در حقیقت ابزار جاسوسی هستند که قرار بود از آنها برای ترور افراد مختلف استفاده شود.

این روزنامه در ادامه می نویسد: سی. ان. ان دیروز دوشنبه گزارشی را منتشر کرد که در خصوص سه قبضه سلاحی بود که مقامات کره جنوبی آنها را در سال ۲۰۱۱ میلادی کشف کرده بودند.

این سه قبضه سلاه همانند تسلیحاتی هستند که در فیلم های جیمز باند دیده می شوند بطوریکه یک مورد از آنها در نگاه اول همانند چراغ قوه است که یک دستبند در انتهای آن وجود دارد و در یک طرف آن کلمه پلیس دیده می شود.

اما در نگاه دقیقتر در یک سوی آن سه حفره وجود دارد که هر یک از این حفره ها حاوی یک گلوله هستند و علاوه بر این موراد در بدنه آن نیز یک ماشه به چشم می خورد.

کارشناسان کره جنوبی اعلام کرده اند تا کنون چنین اسلحه ای ندیده بودند. تحقیقات انجام شده بر روی این اسلحه نشان می دهد که در نشانه گیری دقیق بوده و اگر از فاصله ۱۶فوتی(حدود پنج متر) شلیک شوند گلوله آن به خوبی در هدف مورد نظر نفوذ می کند و این بدان معناست که این سلاح در فواصل کوتاه کشنده است.

دو سلاح دیگر بدست آمده از این فرد شبیه خودنویس های هستند که نوک آنها به مواد سمی شیمایی آغشته بوده اند. قدرت این ماده شیمایی به حدی است که ۱۰ میلی گرم از آن برای ایجاد مشکلات تنفسی و عارضه قلبی کافی است.

بر اساس اعلام مقامات کره شمالی، فرد بازداشت شده که در متروی سئول به دام افتاده است قرار بود با " پارک سانگ هاک " از فعالان حقوق بشر کره جنوبی دیدار کند.

پارک سانگ هاک انتقادات تندی را در زمینه حقوق بشر از کره شمالی به عمل می آورد.

پارک فردی است که چند سال قبل از کره شمالی به سئول آمده و اکنون در کره جنوبی ریاست یک سازمان حقوق بشری را برعهده داشته و با استفاده از رادیوهای موج کوتاه اقدام به ارسال پیام به مردم کره شمالی می کند.