به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، شنبه ۲۷ آبان، ملک عبدالله به بیمارستان نظامی ریاض منتقل شد تا تحت عمل جراحی در ناحیه ستون فقرات قرار گیرد.

پیشتر در اکتبر سال گذشته نیز، پادشاه عربستان تحت عمل جراحی قرار گرفت، عبدالله دو سال پیش دو بار در آمریکا عمل شده بود و به مدت سه ماه نیز خارج از عربستان به سر برد. عبدالله ۸۸ ساله از سال ۲۰۰۵ میلادی در پی مرگ ملک فهد، زمام امور عربستان را به دست گرفته است، اما وضعیت جسمانی وی چندان رضایت بخش نیست.

با این حال از آن روز تا کنون، رسانه های عربستان هر روز مطالبی را که به وضع جسمانی ملک عبدالله مربوط می شود، منتشر می کنند و در این مطالب به نقل از مقامات سعودی می نویسند که حال پادشاه عربستان رضایت بخش است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

روزنامه الوطن امروز در مطلبی نوشت امیر متعب و ولیعهد، درباره سلامتی پادشاه اطمینان دادند.

متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز فرزند ملک عبدالله و رئیس گارد سلطنتی و سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد، وزیر دفاع و معاون شورای وزیران عربستان درباره سلامتی پادشاه به مردم این کشور اطمینان دادند، آنها در جریان حضور در شهرک پزشکی ملک عبدالعزیز متعلق به گارد سلطنتی در ریاض اعلام کردند حال ملک عبدالله خوب است.

متعب بن عبدالعزیز از شاهزادگان سعودی اعلام کرد از خداوند می خواهم صحت و سلامتی به ملک عبدالله عنایت فرماید.

این روزنامه نوشت امیران، شیوخ، وزیران و مقامات ارشد سعودی که به شهرک پزشکی ملک عبدالعزیز رفته بودند، از سلامتی ملک عبدالله مطمئن شدند.

فرزندان عبدالله بن عبدالعزیز از ابراز احساسات مقامات و شهروندان به خاطر پادشاه این کشور و سئوالات فراوانی که درباره سلامتی وی مطرح شده است، تشکر کرده است.

عمر البشیر رئیس جمهوری سودان هم در تماس با ولیعهد عربستان، جویای حال پادشاه این کشور شده است که سلمان بن عبدالعزیز از وی به خاطر این مسئله قدردانی کرده است.

سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان در ابتدای نشست کابینه این کشور به همه سعودیها درباره صحت و سلامتی ملک عبدالله اطمینان داد و از همه خواست از خداوند بخواهند لباس سلامتی را بر تن وی بپوشاند.

در نشست کابینه عربستان، همچنین آخرین تحولات عربی، منطقه ای و بین المللی از جمله مسئله آتش بس میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار گرفت.

خبرهای مربوط به عیادت امیران، شاهزادگان و مقامات سعودی از عبدالله بن عبدالعزیز که هفته پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته است، درحالی همچنان اعلام می شود که هیچ تصویری از این ملاقاتها منتشر نشده است و مقامات سعودی صرفا می گویند همه خیالشان راحت باشد، حال خادم الحرمین الشریفین! خوب است.

رسانه رسمی عربستان، تصاویری از امیران، شاهزادگان و مقاماتی که به داخل شهرک پزشکی عبدالعزیز وابسته به گارد سلطنتی رفته بودند، منتشر کرده، اما هیچ تصویری از لحظه ملاقات آنها با شاه بیمار منتشر نکرده است.

هنوز هیچ خبری درباره زمان مرخص شده عبدالله بن عبدالعزیز از بیمارستان نظامی ریاض منتشر نشده است.

شاه ۸۸ ساله سعودی، جمعه ۲۶ آبان، در بیمارستان نظامی عبدالعزیز زیر تیغ جراحی رفت، این در حالی است که برخی گزارشهای غیر رسمی نشان می دهد که حال وی وخیم است.

در این گزارشها آمده است که وضع جسمانی پادشاه سعودی بار دیگر وخیم شده و وی در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد و پزشکان معالج وی به علت بیهوشی طولانی، برای زنده نگه داشتن عبدالله به دستگاه تنفس مصنوعی روی آورده اند.

در این زمینه العالم گزارش داده است فرد ناشناسی که به منبع بسیاری از اخبار پشت پرده رژیم حاکم بر عربستان تبدیل شده، فاش کرده است شاه سعودی با مشکل نارسایی قلبی، کلیوی و ریوی حاد روبرو است و سرنوشت وی طی چند روز آینده قطعا مشخص خواهد شد.

به گفته این منبع، محمد بن نایف وزیر کشور عربستان، نیروهای تحت فرمان خود را به حال آماده باش در آورده، اما واقعیت این است که وی خود را برای غلبه رقبایش آماده می کند که این مسئله نشان دهنده بروز اختلافات شدید میان خاندان حاکم بر عربستان در صورت مرگ ملک عبدالله است.

بر اساس این گزارش، از زمان بستری شدن ملک عبدالله در شهرک پزشکی عبدالعزیز،رایزنی های اعضای مهم خاندان سلطنتی آل سعود برای بررسی مسئله جانشینی وی همچنان ادامه دارد، البته باید به نگرانی های آن سوی مرزها به ویژه در واشنگتن هم اشاره کرد که سرنوشت ملک عبدالله و آینده حاکمان سعودی به دغدغه مهمی برای کاخ سفید تبدیل شده است.