به گزارش افکارنیوزبه نقل از تجارت نیوز، یک منبع اقتصادی در عمان گفته است، به دلیل تحریم های بین المللی علیه تهران و کاهش شدید ارزش ریال در ایران برخی از اتاق های بازرگانی متعلق به کشورهای حاشیه خلیج فارس، از تمدید موافقت نامه های همکاری تجاری با ایران خودداری کردند.
خانم کامله عوفی عضو شورای مشترک بازرگانان ایران و عمان در گفت و گو با روزنامه سعودی " الاقتصادیه " اعلام کرد برخی از اتاق های بازرگانی تا پایان زمان توافق نامه های قبلی به همکاری خود با ایران ادامه خواهند داد. "

به گزارش العربیه، وی تاکید کرد که از سال گذشته میلادی، اتاق هایی که توافقنامه های تجاری آنها پایان یافت، از تمدید همکاری با ایران خودداری کرده اند. عوفی افزود فعالیت هیئت های تجاری میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری به دلیل کاهش شدید ارزش ریال و نیر تحریم های بین المللی اعمال شده علیه تهران، تقریبا فلج شده است.

عضو شورای مشترک بازرگانان ایران و عمان بیان داشت که تحریم های بین المللی باعثشده است سرمایه گذاران ایرانی برای انتقال پول های خود به صرافی ها روی آورند یا اینکه اموال نقدی خود را تحت نظارت شدید از کشور انتقال دهند چرا که به گفته او، بانک های کشورهای همسایه نیز همکاری با ایران را متوقف کرده اند.

خانم عوفی افزود: شورای مشترک بازرگانان ایران و عمان هنوز به کار خود ادامه می دهد اما پس از اعمال تحریم های جدید فعالیت های بازگانی آن کاهش یافته است.وی تاکید کرد در سال ۲۰۱۲ هیچ توافقنامه جدیدی میان شرکت های تجاری کشورهای همکاری و ایران صورت نگرفته است اما در عین حال بیان داشت که ادامه فعالیت برخی از شرکت ها و اتاق های تجاری با این کشور بر اساس توافقنامه های سابق تا پایان زمان آنها ادامه می باید.