به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایسنا و به نقل از روزنامه امارات الیوم، توفیق الطیراوی، رئیس کمیته تحقیقاتی فلسطینی در خصوص جزئیات مرگ یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین از پایان یافتن عملیات نمونه برداری از جسد عرفات که صبح امروز(سه‌شنبه) آغاز شده بود، خبر داد.

همچنین خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از مسوولان تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که نمونه‌برداری‌ها از جسد عرفات بدون خارج کردن جسد وی از مقبره‌اش صورت گرفته است.

الطیراوی با صدور بیانیه‌ای در این خصوص گفت: نمونه برداری از جسد عرفات به همان شکلی که مقرر شده بود صورت گرفت و کارشناسان روسی، ‌فرانسوی و سوئیسی نمونه‌ برداری لازم را از جسد عرفات بدون اینکه جسد را از مکانش خارج کنند، انجام دادند.

وی افزود: بار دیگر همراه با دسته‌های گل از سوی اعضای کمیته‌های اجرایی و مرکزی و کمیته رهبران فلسطینی راس ساعت یک قبر عرفات پوشانده شود.

همچنین قرار است الطیراوی و عبدالله البشیر، رئیس کمیته پزشکی تحقیقات در خصوص مرگ یاسر عرفات کنفرانس مطبوعاتی را راس ساعت دو بعد از ظهر امروز(سه‌شنبه) برای گفت‌وگو در خصوص اقدامات صورت گرفته برگزار کنند.

عملیات نبش قبر یاسر عرفات در رام‌الله واقع در کرانه باختری صبح امروز با هدف نمونه برداری از جسد وی جهت روشن شدن دلایل مرگش صورت گرفت.

قرار بود جسد عرفات از مقبره‌اش خارج شده و با مراسم نظامی به قبر وی بازگردانده شود.

الطیراوی پیشتر اعلام کرده بود که دلایل کافی و اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل در مرگ یاسر دست داشته است.

یاسر عرفات ۷۵ ساله در ۱۱ نوامبر سال ۲۰۰۴ در یکی از بیمارستانهای نظامی پاریس درگذشت.