به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، ۲۵ آبان سال ۹۰ از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ یک فقره سرقت از داخل دفترخانه ای واقع در خیابان بریانک به کلانتری ۱۱۱ هفت چنار اعلام شد. با حضور مأموران در محل و در اظهارات اولیه شاکی مشخص شد که سارق یا سارقین اقدام به سرقت اسناد و مدارک دفترخانه از قبیل مهر فک رهن، اوراق ثبتی، امهار دفترخانه و … کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع " سرقت اماکن " و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی، کارآگاهان اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه رسیدگی به پرونده ای جداگانه در این اداره، با شناسایی مخفیگاه متهمان تحت تعقیب خود در خیابان دامپزشکی اقدام به دستگیری ۶ نفر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان اسناد و مدارک متعلق به دفترخانه کشف شد.

همزمان با کشف اسناد و مدارک دفترخانه شماره … و آغاز تحقیقات از متهمان در پایگاه هشتم پلیس آگاهی، پرونده ای با شکایت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از کلانتری ۱۰۵ سنایی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی اعلام شد مبنی بر اینکه شخصی با ارائه اسناد و مدارک مهر شده توسط یکی از دفترخانه های رسمی شهر تهران قصد دریافت کارت بازرگانی داشته که در استعلام انجام شده از این مشخص می شود که اسناد و مدارک ارائه شده از سوی فرد متقاضی، همگی مجعول بوده و این اسناد و مدارک بوسیله امهار سرقت شده از دفترخانه جعل شده اند.

کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی، با انجام تحقیقات از فرد متقاضی کارت بازرگانی اطلاع پیدا کردند که این اسناد و مدارک توسط فردی به نام " امید. الف " ۲۲ ساله برای وی تهیه شده است. با شناسایی محل فعالیت " امید. الف " در بلوار کشاورز، کارآگاهان پایگاه هشتم اقدام به دستگیری امید و دو نفر دیگر به اسامی شهرام و میثم. ب ۲۷ ساله کردند.

با آغاز تحقیقات، امید به کارآگاهان اعلام کرد که اسناد و مدارک ارائه شده به اتاق بازرگانی را " میثم " تهیه و در اختیار او قرار داده است. میثم نیز با تأیید اظهارات امید و در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: یکی از دوستانم به نام ناصر مدعی شده بود که با دفترخانه های متعددی در ارتباط است و به همین علت قادر به تهیه اسناد و مدارک به پائین ترین قیمت و در کمترین زمان از جمله کارت بازرگانی است و من نیز به واسطه همین ادعای وی، با درخواست امید برای تهیه کارت بازرگانی برای یکی از دوستانش، دو فقره اسناد و مدارک مربوط به دفترخانه شماره … را از ناصر دریافت و به امید تحویل دادم. امید نیز مدارک را به اتاق بازرگانی برده و به عنوان وکیل متقاضی درخواست کارت بازرگانی برای یکی از دوستانش می شود.

با شناسایی هویت ناصر. ک، کارآگاهان پایگاه هشتم بلافاصله اقدام به شناسایی وی به عنوان یکی از متهمان سابقه دار در زمینه جعل و کلاهبرداری کردند که پیش از این نیز بارها به اتهام جعل اسناد و اوراق شناسایی و … دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی " ناصر. ک " به عنوان متهم اصلی پرونده، کارآگاهان پایگاه هشتم با شناسایی مخفیگاه وی در خیابان ۱۷ شهریور و اقدام به دستگیری وی کرده و در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق به کشف مقادیر زیادی اسناد و مدارک ملکی، مدارک شناسایی و هویتی متعلق به افراد غیر از قبیل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و …، اسناد و مدارک ثبتی، انواع امهار متعلق به دفترخانه های مختلف و ادارات و همچنین بیش از ۱۴ میلیون تومان وجه نقد شدند. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به شناسایی دومین مخفیگاه ناصر. ک در اتاقکی کوچک در یک ساختمان چهار طبقه در منطقه پیچ شمیران شدند که در بازرسی از این محل اسناد و مدارک شناسایی زیادی کشف شد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با بهره گیری از اقدامات پلیسی و اطلاعات بدست آمده از متهم اصلی پرونده، کارآگاهان پایگاه هشتم پس از شناسایی افراد مرتبط با " ناصر. ک " در زمینه جعل اسناد و مدارک شده، طی چند عملیات همزمان در مناطق شهرری، سعادت آباد، مجیدیه، پانزده خرداد اقدام به دستگیری سایر همدستان وی کردند.

در ادامه تحقیقات از متهمان بویژه متهم اصلی پرونده کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که اعضای این گروه پس از تهیه و خرید اسناد و مدارک شناسایی، هویتی، اوراق ثبتی و …، نسبت به جعل این اسناد و مدارک اقدام و هر کدام از این اسناد و مدارک را به چندین برابر قیمت خرید، به فروش می رساندند.

با کشف تجهیزات مورد استفاده در تهیه اسکناس و تراول چک های تقلبی از مخفیگاه یکی از متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سه نفر از متهمان دستگیر شده به اسامی " محسن. ح "، " زهرا. ج " و " محمد. ت " تلاش داشتند تا به پیشنهاد " محمد. ت " و در منزل " زهرا. ج " اقدام به تهیه اسکناس و تراول چک های تقلبی کنند تا با استفاده از آن اقدام به خرید موادمخدر کنند که به علت عدم توافق محمد به عنوان خریدار با فروشندگان موادمخدر موفق به خرید مواد نشده و به همین علت بیش از ۹ میلیون تومان اسکناس و تراول چک تقلبی را سوزانده و از میان می برند که در ادامه تحقیقات از این سه متهم، کارآگاهان موفق به کشف یک قبضه اسلحه کمری نیز می شوند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات و اطلاعات بدست آمده از متهمان و احتمال ارتکاب جرایم مختلف و افزایش تعداد متهمان ، متهمان دستگیر شده با قرارهای قانونی مناسب در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار داشته و تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و سایر متهمان احتمالی و یا افراد مرتبط با متهمان پرونده ، همچنان در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد .