به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، همزمان با ایام محرم سالن همایش های برج میلاد میزبان مراسم یادبود شهید حسن تهرانی مقدم بود.

در این مراسم محمد باقر قالیباف، شهردار تهران که یکی از هم رزمان شهید تهرانی مقدم بود گفت: او پارسایی بود علاقه ای به دیده شدن نداشت. شهید تهرانی مقدم در جبهه به خواندن نماز اول وقت معروف بود و همین طور به اینکه علاقه وافری به مادرش داشت.

شهردار تهران در ادامه خاطراتش به نقل قولی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: زمانی مقام معظم رهبری به شکل سرزده از سایت موشکی بازدید کردند. در آن بازید ایشان دستشان را روی شانه شهید تهرانی مقدم گذاشتند و گفتند، حاج حسن همیشه هر قولی به ما داده است، سر زمان موعود به وعده اش عمل کرده است.

از دیگر خاطره های جالب ذکر شده در این مراسم، می توان به خاطره ای از محمود شعاعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران اشاره کرد. او که زمانی در فدارسیون با شهید تهرانی مقدم به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه همکار بود، این چنین گفت: به خاطر دارم که در مراحل فتح یکی از قله ها، به درخواست شهید تهرانی مقدم در ارتفاع ۳ هزار متری نماز جماعت برپا کردیم.

مصطفی کارخانه، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران هم یکی دیگر از مهمانان این برنامه بود که درباره شهید تهرانی مقدم خاطره ای جالب تعریف کرد. او گفت: مدت ها با او در یک سالن، والیبال بازی می کردیم و من اصلا نمی دانستم او سردار است. همیشه با پاترول شخصی خودش می آمد و هیچ وقت محافظ همراهش نبود.

از دیگر مهمانان این برنامه می توان به سردار علی عبداللهی، فرشاد پیوس، پرویز مظلومی، حمید استیلی و … اشاره کرد. در پایان این مراسم به عده ای از چهرهای موفق در حوزه های مختلف لوح تقدیر هدیه داده شد که به ابتکار مجری برنامه، تقدیر شده ها پس از آمدن روی سن، به میان حضار بازمی گشتند و لوح خود را از دستان مادر شهید تهرانی مقدم دریافت می کردند.

سردار حسن تهرانی مقدم که پدر موشکی ایران محسوب می شود، آبان ماه سال گذشته در پی انفجار در یکی از پادگان ها در حوالی تهران به شهادت رسید.