عبدالرضا امیدوارشهری افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده در نیمه شرقی، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران، وزش باد و گاهی رعد و برق ادامه خواهد داشت و بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود.

به گفته وی، این سامانه اواسط روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

امیدوارشهری اظهار داشت: امروز در برخی نقاط استانهای کرمان، یزد، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: پنج شنبه بعدازظهر و طی روز جمعه با گذر امواج ناپایدار جوی از مناطق مرکزی خلیج فارس، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در استانهای بوشهر، فارس و هرمزگان رخ خواهد داد در این مدت خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و بارانی خواهد بود

وی افزود: از روز پنج شنبه هفته جاری تا اواسط هفته آینده با سکون نسبی هوا و افزایش پتانسیل آلودگی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت دامنه های جنوبی البرز به ویژه کلان شهر تهران، روند افزایش چگالی آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا وکاهش دید افقی پیش بینی می شود.

امیدوارشهری یادآور شد: از عصر پنج شنبه و طی روزهای جمعه و شنبه بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استانهای بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و بارش قابل توجه باران با وزش باد و رعد برق در جزایر ایرانی خلیج فارس پیش بینی می شود.