به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی استقلال با فولاد خوزستان که بعدازظهر امروز در محل سازمان لیگ برگزار شد تصریح کرد: فولاد تیم خوبی است و مربی توانمندی دارد. بازیکنان آنها جوان و دونده هستند و از سه هافبک سرعتی استفاده می کنند که باید پل ارتباطی آنها را با مهاجمانشان قطع کنیم.

وی افزود: البته فولاد یک سری نقاط ضعف هم دارد که در این مدت کوتاه روی آن کار کرده ایم. امیدوارم مثل بازی استقلال و سپاهان این مسابقه هم زیبا و دیدنی از آب در بیاید.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه با انتقاد از برنامه ریزی برگزاری بازیهای جام حذفی تاکید کرد: این نوع برنامه ریزی به فوتبال ما کمک نمی کند. دقیقه ۹۰ تصمیم گرفته شد که جام حذفی برگزار شود این در حالی است که همیشه تیم های لیگ برتر در تعطیلات نیم فصل به اردو می رفتند ولی حالا باید در نیم فصل برای جام حذفی به میدان بروند.

وی با بیان اینکه برنامه های ما از روزمرگی به ساعت مرگی رسیده است گفت: باید با این شرایط کنار آمد. سازمان لیگ و غلامرضا بهروان هم تلاششان را انجام می دهند ولی اگر می خواهیم فوتبالمان پیشرفت کند باید الگوبرداری کنیم.

قلعه نویی ادامه داد: ما به سادگی می توانیم از فوتبال ترکیه الگو بگیریم. آنها هم در چند جام مختلف شرکت می کنند و فوتبال آنها پویایی لازم را دارد ولی ما اینجا یک روز می گوییم جام حذفی برگزار می شود و روز بعد نظرمان عوض می شود. با این وضعیت یک بازیکن مثل جواد نکونام در خردادماه که تیم ملی بازیهای حساسی دارد کارایی لازم را نخواهد داشت.

قلعه نویی در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص مطرح شدن اسامی جدید برای پیوستن به استقلال خاطرنشان کرد: ما طبیعتا یکسری نقاط ضعف داریم که باید آنها را برطرف کنیم. بعد از بازی با پیکان هم گفتم به استقلال مد نظرم نرسیده ام. اگر اجازه بدهید هر وقت اسامی بازیکنان نهایی شد آن را اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: الان درست نیست که با اعلام نام بازیکنان رفاقت ها را به هم بزنیم. ما به دو سه باشگاه اجازه داده ایم با بازیکنانمان مذاکره کنند ولی اگر ما با بازیکنان سایر باشگاهها صحبت کنیم برایمان مشکل ساز می شود.

وی به طعنه گفت: اجازه بدهید اسامی بازیکنان مد نظر ما که نهایی شد اعلام کنیم تا برایمان دردسر نشود و برایمان بیانیه صادر نکنند!

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر آمار کم گلهای زده استقلال در این فصل تصریح کرد: من گفتم که با استقلال مد نظرم فاصله داریم. از بازی هجومی لذت می برم و دوست دارم مسابقه به جای اینکه با نتیجه یک بر صفر تمام شود با نتیجه دو بر یک به پایان برسد تا تماشاگران هم لذت ببرند. به همین خاطر است که یک مربی باید در فصل نقل و انتقالات خوب کار کند و ۱۲ امتیاز در این فصل بگیرد.

قلعه نویی به مشکلات استقلال در این فصل اشاره کرد و افزود: طبق برنامه ما روی چند بازیکن از جمله مجتبی جباری حساب کرده بودیم که از هفته پنجم به ما اضافه شود اما متاسفانه مصدومیتش طولانی شد. علاوه بر این روی مشکلات مالی هم تا این حد حساب نکرده بودیم. اینها باعثشد تا از هدفمان دور شویم که باید در فصل نقل و انتقالات ضعفمان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در نیم فصل دوم هم دروازه ها کوچک می شود و هم زمین فوتبال. به همین خاطر برای حضور در سه جام باید حداقل ۱۹ بازیکن داشته باشیم. تعداد بازیکنان ما در چند مسابقه قبلی آنقدر کم بود که مجبور شدیم سه دروازه بان روی نیمکت بنشانیم. حنیف عمران زاده هم چون پیکر بزرگی داشت به عنوان دکور روی نیمکت گذاشتیم!

سرمربی تیم استقلال درباره پیوستن عباس محمدرضایی به این تیم خاطرنشان کرد: من از این موضوع خبر ندارم و آن را از شما می شنوم.

خبرنگار دیگری از قلعه نویی پرسید پرویز مظلومی سال گذشته با اختلاف ۹ امتیاز قهرمان نیم فصل شد ولی در پایان فصل قهرمانی را از دست داد آیا این شرایط برای شما هم تکرار خواهد شد؟ که وی در این خصوص گفت: مظلومی مربی زحمتکشی است اما اجازه بدهید راجع به فصل گذشته حرف نزنم. اگر بازیکنان مد نظرمان را جذب کنیم می توانیم اختلاف امتیازمان را تیم های دیگر حذف کنیم. در صورت جذب بازیکنان مد نظر هم اختلاف امتیازمان را حفظ می کنیم و هم بازی با کیفیتی ارائه خواهیم داد. ما نباید به این فاصله امتیازی دلخوش باشیم.

آبل براگا که یکی از گزینه های هدایت تیم ملی فوتبال برزیل است سوژه یکی از خبرنگاران بود. این خبرنگار از امیر قلعه نویی پرسید که براگا با وجود اینکه در لیگ قهرمانان آسیا مقابل شما تحقیر شده است حالا یکی از گزینه های مربیگری برزیل است؟ قلعه نویی در این خصوص گفت: من غلط بکنم کسی را تحقیر کنم.

سرمربی تیم استقلال با طعنه تاکید کرد: براگا مربی یک تیم خاکی بود که از ما شکست خورد چون می گویند قلعه نویی مربی بین المللی نیست! ما با سپاهان ۹ گل به تیم براگا زدیم ولی او مربی خوبی است که اگر اشتباه نکنم تیمش در برزیل اول یا دوم است.

سرمربی تیم استقلال در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر احتمال خط خوردن نام فابیو جانواریو از لیست استقلال در خصوص پارگی ربات صلیبش گفت: طبیعتا این کار را انجام می دهیم ولی چون خودم از نزدیک شاهد درمان این بازیکن هستم امیدوارم آسیب دیدگی اش جدی نباشد. علایم نشان داده است جانواریو رو به بهبودی است.

قلعه نویی در پایان گفت: دعا کنید نیاز نباشد نام جانواریو را از لیست خارج کنیم با این کار این حق باشگاه است که در صورت محرز شدن آسیب دیدگی جابجایی در لیست انجام دهد.

تیم فوتبال استقلال فردا چهارشنبه در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان فولاد خوزستان است.