ویرانی‌ منازل‌ در روستاهای‌ محمودآباد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، مشکل آبگرفتگی ناشی از بارندگی تقریبا به یک معضل برای شهرهای استان تبدیل شده است و گواه این واقعیت حوادثتلخ سیل بهشهر، نوشهر و چالوس در ماه‌های گذشته و آبگرفتگی دیگر شهرهاست.

امروز نیز این معضل گریبانگیر شهرستان فریدونکنار و روستاهای این شهرستان را گرفته است.

محمد عباسپور دهیار روستای ترسیاب محمودآباد در این باره در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: بارش شدید باران و آبگرفتگی خیابان‌ها و کوچه‌های روستای ترسیاب خسارت‌های زیادی را به بار آورده است.

دهیار روستای ترسیاب محمودآباد تصریح کرد: آبگرفتگی از جایگاه CNG تا دانشگاه غیرانتفاعی نیما ادامه دارد و یکی از دلایل آبگرفتگی در این منطقه مسدود کردن نهر آب در مسیر جایگاه سوخت گاز توسط شهرداری است.

وی با بیان اینکه چندین منزل مسکونی و چند واحد دامداری در آبگرفتگی دیشب و امروز دچار خسارت شده است، اظهار داشت: یک واحد دامداری با ۵۰ راس گاو متحمل خسارت ۱۲ میلیون تومانی بابت از بین رفتن خوراک دام شده است.

عباسپور با اشاره به آبگرفتگی شدید منطقه ۸ متری گلشهر این روستا گفت: با بالا آمدن سطح آب بوی فاضلاب بزرگ‌ترین تهدید الان آبگرفتگی محمودآباد است.

شرایط بحرانی سیل در روستای حربده

عضو شورای اسلامی روستای حربده محمودآباد نیز گفت: در صورت تشدید بارندگی و ادامه این روند، منازل این روستا به زیر آب می‌رود.

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با فارس از وضعیت بحرانی در روستای حربده این شهرستان به دلیل آبگرفتگی خبر داد.

وی بیان داشت: با وجود اینکه مسیر هدایت آب و رودخانه‌ها را با بیل مناسب‌سازی کردیم اما شدت بارندگی و آبگرفتگی مسیر اصلی روستا و کوچه و خیابان‌ها را دچار آبگرفتگی شدید کرده است.

عضو شورای اسلامی حربده محمودآباد تصریح کرد: چند دستگاه پمپ آب نیز برای خارج کردن آب از منازل و خیابان‌های اصلی بکارگیری شد که همه این تلاش‌ها بی‌نتیجه بوده است.

مهدوی افزود: در این حادثه دیوار چند خانه ویران شد و ۳ منزل مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شدند.

وی همچنین از شکستگی پل در یکی از مسیرهای این روستا خبر داد و گفت: در بیشتر مسیرها آب تا زانو بالا آمده است.