وزیر خارجه امارات: حمله اسرائیل به ایران اشتباه بزرگی است
سرویس بین الملل افکارنیوز

یک مقام اماراتی روز چهارشنبه، رفتار ایران و اصرار بر پیگیری برنامه هسته ای توسط کشور را مهم ترین مسائل پیش روی سیاست خارجی امارات عنوان کرد.

به گزارش روزنامهتویز زمان، محمد جرجاش، وزیر امور خارجه امارات در جمع خبرنگاران خارجی، ایران را مهم ترین چالش امارات در زمینه سیاست خارجی دانست.

وزیر امور خارجه امارات در تشریح چشم انداز سیاست خارجی کشور ۴۱ ساله خود، در مورد ایران گفت: ایران هر وقت که به نفعش باشد از انقلاب و تحولات منطقه دفاع و به عنوان یک دولت در منطقه رفتار می کند. او همچنین در ادامه صحبت هایش اضافه کرد: مذاکره با ایران در شرایطی که با ایدئولوژی های انقلابی در کشورهای دیگر دخالت می کند، سخت است!

او در اشاره به پیامدهای منفی انرژی هسته ای ایران برای امارات، از مالکیت ایران در زمینه انرژی هسته ای ابراز نگرانی کرد و افزود: همانطور که سازمان آژانس انرژی اتمی از انرژی هسته ای ایران ابراز نگرانی می کند، من هم نگرانم!
وزیر امور خارجه امارات همچنین به این نکته اشاره کرد که حمله اسرائیل به ایران اشتباه بزرگیست؛ چرا که این اقدام اسرائیل می تواند کل منطقه را(در بحران) غرق کند.

این مقام اماراتی در ادامه صحبت هایش در جمع خبرنگاران خارجی مدعی شد که سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک توسط ایران تصرف شده است! و این یکی از مشکلات کشورهای همسایه خلیج فارس(البته وی در صحبت هایش از لفظ خلیج عرب استفاده کرده است!) با ایران است.

به گفته وی، تاکید امارات برای بازپس گیری جزایر سه گانه بر گفتگو و حل و فصل موضوع از طریق مجامع و قوانین بین الملل استوار است! همچنین مدعی شد که ایران بر سر راه بازپس گیری این جزایر در اوایل سال جاری کارشکنی کرده است!

این در حالی است که چندی پیش سفیر آمریکا در امارات در گفتگو با گلف نیوز، از راه اندازی نیروگاه هسته ای در شیخ نشین عربی با دانش روز آمریکایی خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، سال گذشته پس از سفر رئیس جمهور کشورمان به جزیره ایرانی ابوموسی، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات در سخنانی که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، این سفر را نقض گسترده حاکمیت امارات بر سرزمین خود و نادیده گرفتن همه تلاش ها و اقدامات برای حل مسالمت آمیز عنوان کرد.