به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، ماده ۳ قانون را بررسی کرده و به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه، انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می‌شود.

وزارت کشور موظف شد تا تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات شوراها فراهم کند و چنانچه به طور همزمان انتخابات دیگری برگزار شود، در هر شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی با اعضای واحد، صندوق‌های مجزا برای هر انتخابات در نظر بگیرد.

بهارستان‌نشینان یک تبصره نیز برای رفع ابهام به این ماده اضافه و مقرر کردند در صورتی که در اثر موجبات مذکور در اصل ۱۳۱ قانون اساسی، دوره ریاست جمهوری قبل از ۴ سال به پایان برسد، مجلس برای همزمان شدن انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری از طریق توقف یا تمدید دوره شوراها در چارچوب قانون اساسی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مجلسی‌ها با ۱۷۹ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه ماده ۳ طرح مذکور را به تصویب رساندند.

به گزارش فارس، موجبات ذکر شده در اصل ۱۳۱ قانون اساسی برای رئیس جمهور مانند فوت، بیماری، عدم کفایت و ... است که در هر یک از این موارد اگر رئیس جمهور نتواند دوره چهار ساله ریاست جمهوری را به پایان برساند، مجلس برای همزمان شدن انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری از طریق توقف یا تمدید دوره شوراها در چارچوب قانون اساسی تصمیمگیری میکند.