به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی از هفته هفدهم رقابتهای لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و برخی از تماشگران به روایت تصویر برای ابراز همدردی با هموطنان زلزله زده اهر و ورزقان لباس از تن جدا کردند و در هوای سرد لخت شدند.

این اقدام برای این بود که بدانیم در هوای سرد و نبود امکانات چه بر سر مردم زلزله زده می‌آید. اگر چه اقداماتی برای زلزله‌زدگان بنا به وظیفه ذاتی دولت انجام شده و می شود که جای هیچ منتی هم برای شهروندانی که مسئولین را انتخاب می‌کنند وجود ندارد.

اما همدردی این عزیزان نشان می‌دهد که با دست خالی هم می توان رسانه شد و اگر کاری نمی‌توان برای زلزله زدگان از جنبه مالی و غیره انجام داد ولی می‌توان با آنها ابراز همدردی کرد و رسانه شد تا دردی که بر آنها می‌رود به گوش مسئولان رسانده شود.


در حدیثاست که حسنین(ع) از اینکه نعلین مناسبی نداشتند و جراحاتی بر پاهای آنها وارد می‌شد به مادر خود فاطمه(ع) شکایت بردند. فاطمه(ع) وقتی موضوع را با خلیفه مسلمین و همسر خود علی(ع) در میان گذارد ایشان فرمود که به عنوان خلیفه مسلمین اگر چه نمی‌تواند فقر را به طور کامل از بین ببرد ولی می‌تواند " تبعیض فقر " را از بین ببرد و وقتی بچه‌های دیگر نیز به اولاد من بنگرند نخواهند گفت که بچه‌های خلیفه پاپوش و کفش دارند و ما نداریم.

زندگی ائمه(ع) و علما و بزرگان و قهرمانان نشانهای زیادی از این همدردیها دارد. برای قهرمان بودن نیاز نیست که دارای مناصب و مقامهای دنیایی آنچنانی باشیم. آنچه نیاز است داشتن مقام نزد او و مسلک قهرمانانه است. گاهی با ابراز همدردی میتوانیم این جایگاه را به دست آوریم.