تهرانی‌ها در صورت امکان از پایتخت خارج شوند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی، با اشاره به ناسالم بودن شرایط آب و هوا در تهران و برخی شهرهای بزرگ صنعتی در کشور، گفت: لازم است مردم از ترددهای غیرضرور خودداری کنند، چرا که اکنون آلاینده‌های هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی ادامه داد: زمانی که شرایط آلاینده‌های هوایی به حد ناسالم می‌رسد، توصیه‌ها بر آن است که کودکان، افراد سالمند، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نظیر بیماری‌های قلبی عروقی و ریوی از ترددهای غیر ضرور در سطح خیابان‌ها خودداری کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: لازم است از ورزش در شرایط هوای ناسالم خودداری شود. همچنین اگر تهرانی‌ها امکان خروج از پایتخت را دارند، بهتر است در این شرایط آب و هوایی از تهران خارج شوند.

دستجردی در پاسخ به سوال ایسنا درباره استقرار اتوبوس آمبولانس‌ها در میادین پرازدحام پایتخت و همچنین میزان مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها در شرایط آلودگی هوا، گفت: اتوبوس آمبولانس‌های وزارت بهداشت در میادین به منظور خدمت‌رسانی به نیازمندان در میادین مستقر شده‌اند. در دوره‌های گذشته و در شرایط آلودگی هوا حجم مراجعه به بیمارستان‌های قلب حدود ۳۰ درصد افزایش یافته، همچنین حجم مراجعه به بیمارستان‌های جنرال نیز حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است و افراد به علت مشکلات قلبی و ریوی به این بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی همچنین درباره تاثیر استفاده از ماسکها در شرایط هوای آلوده به ایسنا گفت: در شرایطی که غلظت ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از حد مجاز بیشتر میشود و هوا در شرایط ناسالم قرار میگیرد، هیچ یک از ماسکهای معمولی تاثیری در جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار ندارند.