افکارنیوز گروه بین الملل:

فصل آنفولانزا است، اما بعد از خواندن این مطلب، شما دیگر نمی توانید آبریزش بینی تان را نادیده بگیرید!

یک زن آمریکایی اهل ایالت آریزونا از مرگ جان سالم به در برد. او تصور می کرد آبریزش بینی اش ناشی از آلرژی بوده اما در واقع این مایعی بوده که از مغزش نشت می کرده است!

او به ای بی سی گفت که «آب از بینی من حتی به صورت قطره ای هم بیرون نمی ریخت، بلکه جاری بود». «اگر من پایین را نگاه می کردم یا خم می شدم، آب به معنای واقعی از سمت چپ بینی ام بیرون می ریخت. من هیچ کنترلی روی آن نداشتم.»

برای چهار ماه، پزشک ها خیلی راحت به آندرا آراگون ۳۵ ساله می گفتند به آلرژی شدید مبتلا شده است. اما یک روز وقتی او داشت با یک دستمال کاغذی چپانده شده در بینی اش راه می رفت، به یک مرکز اورژانس مراجعه کرد.

پزشکان به صورت حیرت زده در این مرکز به آراگون گفتند، مایع بدون مزه ای که از بینی اش می ریزد در واقع نشت مایع مغزی نخاعی او است.

این وضعیت نادر است و تنها یک در صدهزار اتفاق می افتد. به احتمال زیاد به همین دلیل نیز بوده است که پزشکان در ابتدا وضعیت او را ناشی از سرماخوردگی عنوان کرده اند. اما زندگی او طی این چهار ماه به معنای واقعی کلمه در خطر بوده است، همچنان که پزشکان پس از تشخیص بیماری واقعی به آراگون گفتند افرادی که از این وضعیت رنج می برند مستعد ابتلا به عفونت هایی هستند که می توانند منجر به مرگ شوند.

یک پزشک در شبکه ای بی سی به این زن گفت: شما دائماً درحال ساخت مایع مغزی هستید. «این می تواند کشنده باشد زمانی که یک ارتباط بین تمیزترین بخش از بدن و کثیف ترین بخش یعنی بینی وجود دارد.»

دکترها در دانشگاه کالج پزشکی آریزونا روشی را با آغاز تزریق مایع به مایع نخاعی آراگون در پیش گرفته اند تا منبع نشت را تعیین محل کنند.

خوشبختانه، آراگون بعد از یک عمل جراحی خود را بازیافت. «من احساس می کنم خیلی بهتر شده ام» دکترش می گوید: «بینی او دیگر چکه نمی کند، اما ما باید مطمئن شویم که او دیگر نشانی از نشت جدید به همراه نخواهد داشت.»