وزاتخانه شما از جای دیگری دستور می گیرد

به گزارش افکار نیوز و به نقل از اوج نیوز،رمضان شجاعی کیاسری،عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه هنوز تکلیف مبحث جوانان در وزارت ورزش و جوانان مشخص نیست، اظهار داشت:"عزل و نصبهای این وزارتخانه با دستور جریانی خاص از بیرون آن صورت میگیرد.وزیر ورزش و جوانان هم دخالتهای بیجایی در فدراسیونهای ورزشی دارد و مشخص نیست که این دخالتهای با چه هدفی صورت میگیرد.

نماینده مردم ساری با بیان اینکه اقدامات عباسی وزیر ورزش و جوانان باعثتضعیف فدراسیون‌ها در عرصه‌های بین‌المللی شده است، افزود: عزل و نصب‌های این وزارتخانه با دستور جریانی خاص از بیرون آن صورت می‌گیرد و افراد لایق برکنار شده و افرادی که وجهه خوبی ندارند به کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه سوال از وزیر ورزش و جوانان در ۶ بند تنظیم شده است، تصریح کرد: هنوز تکلیف جوانان در این وزارت مشخص نیست.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس در تبیین سوالات خود از وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: این سوالات که در ۶ محور تنظیم شده درباره مشکلات ورزش، ناکارآمدی وزارت ورزش و خصوصا دخالت‌ها در فدراسیون‌ها و عدم توجه به مسائل و مشکلات جوانان و همچنین دخالت جریانی خاص در تصمیم‌گیری‌های ورزش کشور است.

محورهای سوال شجاعی کیاسری از وزیر ورزش به این شرح است:

۱ - علت دخالت عباسی وزیر ورزش در امورات فدراسیون ها و انتخابات روسای آن که منجر به تضعیف فدراسیون‌ها در عرصه ملی و بین المللی گردید، بر اساس چه اهدافی صورت می گیرد؟

۲ - علت متوقف ماندن کلیه پروِژه‌های ورزشی که برخی از آنها قدمت چندین ساله دارد و عدم توجه به نیازهای فنی و ورزشی و حمایت لازم در تعمیرو نگهداری سالن های ورزشی که موجب تعلل مراکز و سردرگمی ورزشکاران گردید چیست؟

۳ - چرا تصمیم گیری‌های وزارتخانه ها توسط دیگران و خارج از وزارتخانه اتخاذ می گردد و جنابعالی را به یک وزیر مسلوب الاراده تبدیل ساخته است.

در بند چهارم این سوالات با انتقاد به طرح جابجایی مدیران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و با اعتقاد به این‌که «این جابجایی نوعا مدیران لایق و امتحان پس داده که موجبات افتخار آفرینی را در المپیک فراهم نموده‌اند» شامل می‌شود، سوال شده است، «آیا به منظور بهره‌گیری از ظرفیت ورزش درآینده نمی‌باشد؟»

۵ - چرا تاکنون همکاران شما اشراف و تسلطتان را هنوز بر این وزارتخانه باور ندارند و ارجاعات شما را جهت اصلاح و نظر کارشناسی به دفتر آقای سجادی ارسال می دارند و به دستورات شما تمکین نمی کنند؟

۶ - چرا درارتباط با جوانان که سرمایه بالفعل و بالقوه کشور می باشند در وزارتخانه متبوع اقدام موثری صورت نپذیرفت و جوانان هنوز نمی دانند کار این وزارتخانه درقبال جوانان چیست؟ و چه خدماتی به آنها ارائه می دهند و فعلا فقط نام جوانان را با خود یدک می کشد؟