آمریکایی ها خبر سقوط پهپاد را با دستپاچگی تکذیب کردند
گروه بین الملل افکارنیوز

- ساعاتی پس از انتشار خبر سقوط پهپاد آمریکایی مقامات این کشور ادعا کردند که هیچ هواپیمای بدون سرنشین این کشور در خلیج فارس سقوط نکرده است.

به گزارش ان بی سی نیوز، ساعاتی قبل خبرگزاری فارس و ایرنا از سقوط یک پهپاد آمریکایی توسط نیروهای سپاه این کشور خبر دادند. با این حال سخنگوی فرمانده مرکزی نیروهای آمریکایی در بحرین اظهارات مقامات ایرانی را رد کرده است.

این مقام آمریکایی گفت: ما بر تمام هواپیماهای بدون سرنشین خود در خلیج فارس نظارت کامل داریم و این هواپیماها تنها بر آب و هوای منطقه نظارت دارند. تاکنون نیز هیچ پهپادی شکار نشده است.

به گزارش افکارنیوز، این اظهارنظر در حالی صورت می گیرد که روز گذشته وال استریت ژورنال از افزایش تعداد پهپادهای ارسالی آمریکا به ایران برای جاسوسی و افزایش نظارت بر کشورمان خبر داده بود.

اسکن ایگل ساخت شرکت بوئینگ، با ۱.۱۹ متر طول و ۳.۰۵ متر عرض (دو سر بال) و ۱۸ کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب میشود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا میگیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در میآورند.