آغاز فعالیت صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه ایران

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، ایوب باقر تبار - مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس - گفت: افزایش اعتماد سرمایه گذاران در بورس و فرابورس، افزایش نقدشوندگی و تامین منافع میان و بلندمدت سرمایه گذاران، سه هدف عمده راه اندازی صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

وی افزود: بعد از راه اندازی صندوق توسعه سرمایه گذاری، سایر فعالان بزرگ بازار به مرور وارد آن خواهند شد به طوریکه پیش بینی می شود، سرمایه این صندوق به ۵ تا ۲۰ هزار میلیارد ریال برسد.

باقرتبار تصریح کرد: با توجه به اینکه این صندوق پذیره نویسی عام نخواهد داشت، فعالیت خود را بعد از ثبت نزد مجمع ثبت شرکت ها و سازمان بورس آغاز می کند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: ساختار صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه همانند سایر صندوق های فعال در این بازار است اما صدور آن بر اساس ارزش خالص دارایی ها(NAV) و ابطال آن بر اساس شرایط خاص صورت خواهد گرفت.

باقرتبار تصریح کرد: با راه اندازی صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه، دولت و صندوق توسعه ملی نیز به سهولت می توانند در شرایط خاص به بازار سرمایه کمک کنند.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: مجمع موسس صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه امروز برگزار خواهد شد تا ارکان صندوق انتخاب و اساسنامه و امیدنامه آن به تصویب اعضا برسد.

وی سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، گروه سرمایه گذاری تدبیر، سرمایه گذاری فرهنگیان، بانک کشاورزی، شرکت تامین سرمایه امین، صندوق ذخیره روستایی و عشایری کشور، گروه سرمایه گذاری سایپا و بانک سامان را ۹ گروه موسس صندوق توسعه سرمایه گذاری بازار سرمایه ایران معرفی کرد.