اعلام رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی

به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس آخرین گزارش ارایه شده از سازمان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نیسان تیانا محصول پارس خودرو در رده اول جدول رده‌بندی کیفی خودروها با نمره منفی ۳.۳ قرار دارد که نسبت به مهر ماه افت ۰.۳ واحدی را نشان می‌دهد.

نیومزدا ۳ محصول گروه صنعتی بهمن نیز با نمره منفی ۱۸ در رده دوم جدول قرار دارد که کیفیت این خودرو نسبت به مهر ماه ۳ نمره کاهش داشته است.

نمره منفی گرند ویتارا تولید ایران خودرو نیز در رده سوم جدول رده‌بندی کیفی خودروها برای آبان ماه ۱۸.۸ بوده است.

همچنین مگان پارس خودرو نیز با نمره منفی ۲۱.۲ دارای افت ۰.۲ واحدی نسبت به مهرماه بوده و پس از این خودرو، تندر ۹۰ پارس خودرو با نمره منفی ۲۲ قرار دارد که کیفیت آن نسبت به مهر ماه ۰.۲ واحد کاهش یافته است.

رده ششم جدول ارزیابی کیفی خودرو به تندر ۹۰ ایران خودرو با منفی ۲۲.۲ تعلق داشته و هیوندایی آوانته محصول خودروسازان راین با نمره منفی ۲۲.۸ در رده ۷ جدول قرار دارد.

در ارزیابی سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد ایران، نمره منفی MVM ۵۳۰ محصول مدیران خودرو نیز ۵۵ اعلام شده که این خودرو برخلاف خودروهای دیگر بهبود ۶.۹ واحدی نمره منفی کیفی داشته است.

لیفان ۶۲۰ محصول کرمان خودرو با نمره منفی ۶۰ در رده ۹ جدول قرار دارد و نمره منفی MVM ایکس ۳۳ محصول مدیران خودرو نیز ۶۱.۷ است که در رده دهم جدول قرار دارد.

پژو پارس ایران خودرو با نمره منفی ۶۲.۲ آخرین خودروی قرار گرفته در این جدول با سطح کیفی A است و همچنین سمند و پژو ۴۰۵ ایران خودرو، تیبا، MVM۱۱۰، سایپا ۱۳۱ و ۱۳۲ در رده‌های بعدی جدول کیفی خودروها قرار دارند.

بر اساس این گزارش در این جدول ۱۹ خودروی سواری از نظر فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئیات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

لازم به ذكر است مطابق چند دوره گذشته ، انواع پ‍‍ژو ۲۰۶ و ماكسيما به دليل توقف توليد از ليست بررسي سازمان كيفيت خارج شده است.